IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen разкри нов Phaeton, който така и не се появи

Компанията показа завършен предсериен прототип на луксозния седан

Volkswagen Phaeton бе представен през 2002 година като луксозен седан, който бе флагман в гамата на леките коли на марката. Лимузината се предлагаше на пазара до 2016 година, като мина през 4 условни поколения, две от които по-скоро бяха масивни фейслифт обновления на модела.


Нереализирaният Volkswagen Phaeton


За да отбележи 20-тата годишнина на Phaeton, германският автомобилен производител разкри снимки на това, което трябваше да бъде петото поколение на машината. Такова така и не бе лансирано, основно заради последиците от Дизелгейт и преориентирането на компанията към електрификацията. Така, пълноразмерният седан бе изоставен, макар да се оказа почти готов за лансиране.

Хората от Волфсбург ни напомнят как петото според едни и второ според други, поколение Phaeton, всъщност беше много близо до излизането на поточната линия. Показан тук е напълно функциониращ прототип в един-единствен екземпляр, за който лесно бихте повярвали, че е сериен автомобил. И е бил почти такъв.


Нереализирaният Volkswagen Phaeton


Нереализираният масивен седан е възприел типично сдържания дизайн на Volkswagen с хромирана решетка и фарове, напомнящи тези на актуалния Touareg. Отзад, светлините излъчват усещане за Skoda Superb, което не е чак толкова изненадващо, тъй като прекратеният Phaeton е проектиран от Йозеф Кабан, който е автор  и на чешкия флагман.

Дългите врати осигуряват достъп до луксозна кабина с достатъчно място за краката отзад, където отделните седалки са разделени от широка централна конзола. Последната съдържа подвижен таблет, както и превключватели за регулиране на седалката. VW щедро използва дърво и кожа в целия интериор, заедно с монтирането на люк с две стъкла и система за забавление на задните седалки.


Нереализирaният Volkswagen Phaeton


Инструменталният панел изглежда познат, тъй като в голяма степен повтаря този на сегашния Touareg, наричан Innovision Cockpit. При по-подробно вглеждане сходно със тези на всъдехода са разположени скоростният лост, поставките за чаши и контролерите за задвижващите режими. Огледало без рамка, коженото арматурно табло и металиковите акценти добавят изтънченост в салона на Phaeton, но без да изглеждат така изискано, както интериорът на Audi A8.

Подобно на Touareg, който се продава днес, седанът трябваше да се конструира на платформата MLB Evo, която е в основата на A8, както и на други големи модели на VAG. Струва си да се отбележи, че Volkswagen все пак произвежда голям седан, който е на тази архитектура, в лицето на предлагания само в Китай Phideon, който се счита за духовен наследник на Phaeton.

Повече снимки на несъстоялия се Volkswagen Phaeton вижте в галерията:

0 от 500