IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АвтоВАЗ иска да си върне легендарен дизайнер

Руснаците трябва да решат редица проблеми, за да привлекат обратно създателя на Х-стила на Lada

Мястото на главен дизайнер на Lada, което се оваканти от момента на разделянето на Renault Group с руския им бизнес, може да бъде заето отново от британеца Стив Матин. Или поне така много се иска на руските чиновници и ръководството на АвтоВАЗ. Това твърдят руски медии, позовавайки се на два високопоставени източника.


Стив Матин, Lada


Ще припомним, че Стив Матин, който тази година навърши 57 години, отиде в Lada през 2011 година, след като преди това работеше за Mercedes-Benz и Volvo. Под негово ръководство бяха създадени XRAY, семейството Vesta, обновената Granta и концептуалния всъдеход 4x4 Vision, даващ идея какво да се очаква от бъдещото ново поколение на Lada Niva.

В края на 2020 година британският специалист напусна руската компания "по лични причини", а мястото му бе заето от Жан-Филип Салар. Последният бе екс директор по дизайна на групата Renault в Източна Европа, автор на облика на няколко модела на Dacia и руската версия на Renault Arkana.

На новото място Салар, който беше подчинен на главния дизайнер на краткотрайната бизнес структура Dacia-Lada Алехандро Месонеро-Романос, успя да представи проекта за следващата Niva. Предполагаше се, че той щеше да направи моделите на руската марка по-практични, докато Матин е почитател на тенденция за по-изразителен дизайн.

Очевидно, докато идеята за връщането на създателя на X-style на Lada само се обсъжда, не е направено конкретно предложение към него. И дори ако Стив Матин го приеме (а вътрешни хора от групата не изключват това), при сегашните условия АвтоВАЗ може да има трудности с наемането му и заплащането на услугите.


Lada производство


В настоящият момент руският автомобилен производител, чиито висши ръководни длъжности вече са заети от държавни чиновници, е съсредоточен върху пускане на поточните линии на вече съществуващи модели, предвид доста тежката ситуация в Русия с доставката на компоненти, иновации и други важни неща за индустрията. Според специалисти, създаването на изцяло нови продукти, за които е нужен трудът на дизайнер, биха отнели поне три - четири години, и то, при положение, че санкциите срещу Русия заради нахлуването в Украйна, не бъдат разширени.

Междувременно, стана ясно, че заводите на АвтоВАЗ работят на едва 10% от капацитета си, макар компанията да обяви смели планове за възобновяване на производствата. Руснаците искат да възобновят производството на Lada Niva Legend на 13 юли, а също през този месец би трябвало да рестартира и асемблирането на Largus. За втория модел, обаче, има сериозни притеснения с недостига на на компоненти, чиито внос е затруден заради санкциите срещу Руската федерация.

От АвтоВАЗ се надяват през август да тръгнат и трите основни поточни линии, като броят на сглобените автомобили трябва да стигне 1000 единици на ден. Това съвсем не е сигурно, предвид фактът, че към момента руското предприятие работи на намален сменен режим и често пуска в отпуск служителите на отделни цехове.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Largo ( преди 1 месец )
    Гледам специалисти и разбирачи *** мнение дават за Русия , че щяла да фалира .Тенчовци и сие цял живот си оставате нещастни плювалници носещи названието българин
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тенчо ( преди 1 месец )
    Какъв дизайнер каква Лада то Русия фалира и скоро няма да има нищо вносно там та коли щяло да правят.Ха Ха Ха .кои ще отиде да работи в клозета .Да ама си докараха от Украйна Порцеланови тоалетни чинии/втора употреба/ и могат да ги вградят в Новата Лада ДеЛукс
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това са просто блянаве. Какъв възход, експерти от цял свят, следящи световните икономика твърдят, че в Момента Русия е във фактически фалит, те са във финансова катастрофа в момента. Колкото и да го прикриват и Путин да се прави че всичко е наред, страната е в рецесия, няма стоки, цените тройни от преди войната. Но това не се дава по пропагандните руски медии, но хората живеещи там го разказват.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кофти момент за война, защото от 2 години има недостиг на части и дори цеховете в белите държави излизат в принудителни отпуски
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Коник ( преди 1 месец )
    Ладата е легенда като легендарния ЗИС 5 през войната има песен за него: ЗИС машинка с дървена кабина мяза на *** само за дваминка Руснак и рускиня автомат нет манивела пет ,Легенда ако се направи еко Лада с дървено купе Аирбаг без Пиропатрони/с тях да гърмят по украинските кръвожадни кожодери/без стартер Манивелата за физзарядка АБС е глупост има силен руски крак. Това ще е нова ера в автомобилостроенето и Руски епохален принос.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Ник ни ( преди 1 месец )
    Вече и ЗАЗ могат да правят той е легенда и супер кола става кола Никъкъв американски дизайнер не може да сътвори предлагам да ги дават ЗАЗ безвъзмездно на нашите Русофили Копейкини,Африкчини,Воеводини И шпионин да ги карат с здраве и благодарност
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересно, ако дизайнерът откаже, дали ще го почерпят с новичок? Защото ако отказва, значи е предател и предателите ги черпят.
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всяка седмица излиза статия за светлото бъдеще на Лада и руското автомобилостроене. Ние, простите българи, нямаме никакви съмнения в руските технологии и гениалност. И през ум не ни минава, че тези обещания са за повдигане на бойния дух на руснаците във войната... така де, специална военна операция.
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Предполагам, че ще му плащат в безценни рубли. Толкова безценни, че с тях не можеш да си купиш нищо. И гадни, капиталистически долари не можеш да си купиш дори.Ааа, чакате бе, може да му плащат в перални...
  • #1
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 1 месец )
    Още преди Х дизайна на АвтоВАЗ беше сложен един голям Х. Направо си е пример за мъртвородено отроче на импотентни мозъци.