IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дойде краят на евтиното ползване на електромобилите

Швейцария първа в Европа ще въведе данък на изминат километър, за да компенсира приходите от акцизи върху горивата

Относително по-евтиното зареждане и данъчните отстъпки са главните предимства на електромобилите пред конвенционалните коли, и донякъде компенсират доста по-високата им начална цена. Но краят на тези предимства вече се задава: Швейцария ще стане първата европейска страна, въвела извънреден данък върху електрическите превозни средства.
    
       
такси, километър
В бъдеще собствениците на електромобили в Европа ще се чувстват, сякаш са в такси. От гледна точка на пътната поддръжка обаче данъкът на километър е по-справедлив - онзи, който използва и амортизира повече пътищата, плаща повече
     
       
Правителството в Берн потвърди, че на работна група в транспортното министерство вече е възложено да оформи предложението за такъв данък и да тго представи до края на годината. Ставката ще е на базата на изминатите километри, като вероятно ще се умножава и по допълнителен коефициент според класа и масата на конкретния автомобил. Преди да бъде въведена обаче, тя ще трябва да бъде одобрена с референдум от швейцарските граждани.

С масовото въвеждане на електромобилите правителствата в Европа губят един от най-основните си източници на приходи - акциза върху горивата. Още през 2018 Automedia.bg предупреди, че въвеждането на някаква такса върху електромобилите, най-вероятно на база изминати километри, е неизбежна. Подобен вариант вече се разработва във Великобритания и в няколко страни от ЕС.

В Швейцария приходите от акциза директно се пренасочват към поддръжка на пътната мрежа. След бума на електромобилите в последните две години тези приходи вече започват да намаляват. Планът на властите е да въведат компенсиращия данък от 2030 година.
   
      

 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дойде края на държавите-бензиноколнки. А комунистите никога не сте били хора, не свободни, просто не сте хора. Желязо сте, какво казва един от вождовете ви.
  • #3
    31 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е добре де, ама не е ли справедливо след като ще бъдем облагани с подобен вид данък, поне цените на електрич.автомобили да са еднакви с тези с ДВГ. В противен случай, къде е Кирьо на кирия??? Купувай скъпи коли (след 2035 няма ох целия), сменяй батерия на 200-300 х.км. (ДВГ ще изкара тройно повече), и тъъъъъкво сметката почне да ти излиза със значително по-евтината поддръжка и ... хоооооп ДАНЪК. Вече ще почна да вярвам че целият номер е да не можем да пътуваме, тоест да не сме свободни хора.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали точно затова говоря, когато някой се опитва да ме убеди че на зарядните на електромобилите щели да слагат акциз на тока. Това би било неработеща мярка, защото всеки може да си зареди от контакта в гаража ток без акциз. Но ако го таксуват на километър, държавата много по-справедлива ще си прибере приходите спрямо реалното ползване на пътищата. Който руши той ще плаща. И ще плаща спрямо теглото на автомобила, а не спрямо разхода на ток за изминат километър.
  • #1
    28 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не мислите, че е този данък ще е само за електромобилите? На практика Това са тол таксите които още днес важат за товарните автомобили в България и така е най-справедливо. Не е справедливо един автомобил който стои цяла седмица пред входа и се изкарва само събота и неделя и прави 3000 км годишно, да плаща същата винетка за ползване на пътищата, като един служебен лекотоварен автомобил ,който минава 50 000 км годишно и руши 100 пъти повече пътищата.