IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дойде краят на евтиното ползване на електромобилите

Швейцария първа в Европа ще въведе данък на изминат километър, за да компенсира приходите от акцизи върху горивата

Относително по-евтиното зареждане и данъчните отстъпки са главните предимства на електромобилите пред конвенционалните коли, и донякъде компенсират доста по-високата им начална цена. Но краят на тези предимства вече се задава: Швейцария ще стане първата европейска страна, въвела извънреден данък върху електрическите превозни средства.
    
       
такси, километър
В бъдеще собствениците на електромобили в Европа ще се чувстват, сякаш са в такси. От гледна точка на пътната поддръжка обаче данъкът на километър е по-справедлив - онзи, който използва и амортизира повече пътищата, плаща повече
     
       
Правителството в Берн потвърди, че на работна група в транспортното министерство вече е възложено да оформи предложението за такъв данък и да тго представи до края на годината. Ставката ще е на базата на изминатите километри, като вероятно ще се умножава и по допълнителен коефициент според класа и масата на конкретния автомобил. Преди да бъде въведена обаче, тя ще трябва да бъде одобрена с референдум от швейцарските граждани.

С масовото въвеждане на електромобилите правителствата в Европа губят един от най-основните си източници на приходи - акциза върху горивата. Още през 2018 Automedia.bg предупреди, че въвеждането на някаква такса върху електромобилите, най-вероятно на база изминати километри, е неизбежна. Подобен вариант вече се разработва във Великобритания и в няколко страни от ЕС.

В Швейцария приходите от акциза директно се пренасочват към поддръжка на пътната мрежа. След бума на електромобилите в последните две години тези приходи вече започват да намаляват. Планът на властите е да въведат компенсиращия данък от 2030 година.
   
      

 

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А за отопление през зимата, знаете ли какво е пасивна къща? Това е сграда, която не се нуждае от външна енергия за отопление и охлаждане. Една стъпка по-надолу е нискоенергийна сграда. А има още хиляди възможности. Например вместо газта да се гори в автомобили с КПД 20% и 80% топлинни загуби, то може от нея да се произвежда ток с 36% КПД, а останалите 60% топлинни загуби да се ползват за отопление и топла вода и да освободят мощности от въглищни ТЕЦ, произвеждащи ток за отопление и бойлери.
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Последните няколко години в Германия възобновяемите източници доставят над 50% от енергията, която ползва държавата. Точно през януари месец, възобновяемите източници доставят около 60% от енергията, а през лятото този процент пада под 50%. Тоест просто трябва да направят още толкова възобновяеми източници. За батерия могат да ползват ПАВЕЦ на Норвегия, като изнасят излишната енергия, а при нужда да я ползват.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вятър само край морето имаш стабилен и постоянен. Тогава да перефразирам колко батерии ти трябват за да осигуриш отоплението на всички за 1 седмица?
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зависи колко слънце и вятър има. Колкото повече има толкова по-малко батерии са нужни. За безумни въпроси само безумни отговори.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До тези е ВЕИ я сметнете колко мощности ще трябват през януари месец, когато има пикова консумация, а цяла седмица е облачно и/или валежно.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Адвокате, почистването на тежки метали и още по-отровни отрови не е като да напишеш няколко реда. Със същата лекота мога да кажа, че наливането на акъл е лесна работа, но не е.
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Мен ако питаш китайците ще си изчистят производството на ток и замърсяването от автомобилите в градовете много по-бързо отколкото това ще стане в София и Пловдив.Китай всъщност е един от най-големите, ако не и най-големият пазар на електромобили в света. В момента в който електромобилите стават по-евтини, края на ДВГ е дошъл, а най-продавания електромобил в Китай струва 4000 долара като си има airbag, ABS и дори климатроник в базовата версия, за разлика от много по-скъпата Лада с ДВГ.
  • #17
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще има да взимате и за нещо друго - ако африканци и китайци не спазват никакви, ама никакви екологични нормо, то това си е техен проблем. Аз лично няма да се кахъря и ако гладуват. Комунистите ще престанете да давате акъл, защото гнусната ви религия, където е стъпила следва само мизерия и смърт. Жокер ако някой не е разбрал ама как така "православните" руснаци нямат проблем да избиват други православни в украйна.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не сте загрели още. Дори не разбирате какво значи КПД. За щетите от всеки сондаж и минното дело като цяло нямам никакви надежди някога да разберете. Но нямам нищо против с крокодилски сълзи да ревете за горките руснаци и араби.
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До Иво ( преди 1 година )
    Хайде по-полека с мантрите които повтаряше Toyota, за да отблъсква хората от електромобилите и сега трудно ще продава електромобили на привържениците си. Вече има десетки научни трудове, които са сметнали колко километри трябва да мине един електромобил за да си изчисти отпечатъка и километрите са от 20 000 до 80 000 в зависимост от това къде се кара. Тоест Това не зависи от електромобила, а от електрическия микс, а той след 10 години ще е по-чист за разлика от ДВГ, който ще цапа повече.