IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това е Viritech Apricale – първата хиперкола на водород

В създаването на автомобила с мощност над 1000 коня участва и Pininfarina

Viritech е британска инженерингова компания, която работи в областта на екологични технологии за автомобилната, аерокосмическата и морската индустрия. С помощта на инженери от F1 и на ателието Pininfarina Viritech британците създадоха първата в света хиперкола, задвижвана водородни горивни клетки (FCEV).


Viritech Apricale


Автомобилът носи името Viritech Apricale и беше представен на Фестивала на скоростта в Гудууд (Англия). Все още обаче не са известни всички технически детайли, а интериорът се пази в тайна. Съобщава се обаче, че хиперколата ще излезе в тираж от 25 бройки, като доставките ще стартират през 2024 г.

Ателието Pininfarina, между другото, е пълноправен партньор в проекта, като отговаря не само за дизайна, но и за инженерната част, а също така и за производството, което ще се осъществява във фабриката на компанията край Торино.


Viritech Apricale


На пръв поглед колата прилича електрическите Rimac Nevera и Aspark Owl. Тя е оборудвана с два електромотора – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 1088 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. В основата на автомобила е карбонов монокок с дължина от 4550 мм, който е комбиниран с най-новите технологии от моторните спортове – джанти от въглеродни влакна, състезателно окачване с двойни носачи и активно регулиране на височината в диапазон 95-135 мм. Затова и не бива да ви изненадва максималната скорост от 320 км/ч, както и времето за ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди.

По-важно обаче е нещо друго – суперколите на ток са много тежки. Rimac Nevera, например, тежи 2150 кг – колкото голям кросоувър. А теглото на Viritech Apricale е само един тон, като това е постигнато с водороден електрохимически генератор, разположен под седалки. От компанията твърдят, че мощността му е „няколкостотин киловата“ (точната цифра не се споменава).


Viritech Apricale


Задвижващата система се нуждае от 5,4 кг водород. При налягане от 700 атмосфери той се съхранява в контейнери, интегрирани в структурата на тялото, като за целта компанията е разработила специални леки композити и смоли на базата на графен под търговската марка Viritech Graph-Pro™. Този запас трябва да е достатъчен за колата за 560 км.

Разбира се, Apricale има и акумулаторна литиево-йонна батерия, като тя отново е лека и малка - с капацитет само 6 кВт/ч. Британските инженери са особено горди със собствената си система за управление на енергията Tri-Volt™ и патентованата силова електроника. Тези системи - плюс усъвършенствана, много мощна и бърза система за рекуперация, позволяват постоянно да се променя балансът на енергията от горивните клетки и от батерията за постигане на максимална ефективност на задвижването.


Още снимки на първата хиперкола на водород - вижте в галерията:


Толкова лек и мощен, пълен с космически технологии, Apricale с право претендира за статута на „колата на бъдещето“. Остава да се уверим, че той ще стигне поне до дребно производство, защото други такива проекти и концепции – като Hyperion XP-1, например, все още не са реализирани.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Айде 2 самия малко да се пообразова и най-вече да помисли. Ако лакомите фирми, които произвеждат ДВГ,се обединят с тези, които добиват петрол (общо 2те индустрии възлизат на стотици милиарди годишно, ако не и трилиони),то с тези пари лесно би могло да се направи инфраструктура за водородно зареждане.Малко мисъл трябва и то отвъд рамката,която днешните фирми задават. А относно тези, които говорят, че водорода се добива скъпо - да, защото не се разгласява публично колко са ефективни слънч. панели
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Sameman ( преди 1 година )
    Когато Pininfarina е гепила със шепите от Koenigsegg и пак не изглежда по-добре.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Водорода от какво се добива? И колко е КПД на електролиза? А КПД на FCell? Айде малко да се пообразоваш, преди да се излагаш
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако горивната клетка е с капацитет няколко стотин киловата значи и електромоторите могат да отдадат максимум толкова. Тая 6 квч батерийка ще покрие пиковата мощност за секунди и после си само на FCell
  • #2
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бъдещето е във водорода и всеки един от продажниците в Брюксел го зне. Всичко обаче опира до стотиците милиони подкупи, които се раздават от лобитата на електромобилите, които идват от САЩ и Китай.
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Няма къде да ги заредиш а фирмите дет правят водород нямят такива станции като петеолните компании правещи бензиностанциите.Това е така щото за да правиш вадарод зависиш от същите патролни и газови кампании които зареждат с газ и мазут Тец да получиш ток за да направиш електеолизата и да отделиш вадарод.Сиреч вадорода никога нема да е евтин и няма да се развие мрежа за зареждане.