IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla губи милиарди заради новите фабрики, оплаква се Мъск

Според милиардера, заводите в Берлин и Тексас са огромни пещи, които изгарят пари

Tesla търпи загуби за милиарди долари заради новите си фабрики в Тексас и Берлин, обяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск. Причината за загубата на пари е липсата на батерии, която не позволява достигане на планираните обеми на производство, както и прекъсвания на доставките от Китай заради епидемията от коронавирус.


Tesla завод


„Има много разходи за Гигафабриките, но резултатите почти няма – сега и двата завода са като гигантски пещи, изгарящи пари“, обясни милиардерът. Той допълни, че предприятията в Тексас и Берлин се борят да увеличат производството си на електрически автомобили, но все още изостават от плановете.

Гигафабрика 4, която е в околностите на Берлин, достигна капацитет от 1000 автомобила седмично едва на 20 юни, въпреки че това трябваше да се случи още през април. Заводът в Остин (Тексас) сега произвежда „съвсем малък“, по думите на Мъск, брой автомобили, като причината е е липсата на компоненти на батерията. Партидата с тях стои заседнала на пристанище в Китай заради новата вълна от COVID-19.

Големите прекъсвания на производството през пролетта в китайския завод допълнително влошиха ситуацията. Паузата от няколко седмици доведе до срив на продажбите в Китай през април с 98%. Заради нестабилността и „лошото усещане“, което самият Мъск има относно икономиката, през следващите 3 месеца Tesla ще съкрати до 10% от служителите си, които са на пълен работен ден.

Същевременно обаче се предвижда увеличаване на броя на работниците с почасово заплащане. Така общият брой на служителите на Tesla ще намалее с около 3,5%, но точно колко души ще бъдат уволнени, Мъск засега не каза.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 1 седмица )
    Мъск си прави сметката без кръчмаря. Дали е наивен, дали е подведен или е нещо друго, но такиива грандиозни планове като неговите са присъщи само за детските мечти. Автомобилния бизнес е пренаситен с опитни играчи , клиентите са разглезени и презадоволени и няма място за революции.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Илон гъск ( преди 1 седмица )
    Само да вметна, че има разлика между загуба и нереализирана печалба.За богатите няма разлика.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    a ( преди 1 седмица )
    Само да вметна, че има разлика между загуба и нереализирана печалба.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А аз си мислех, чев това безкрайно мрънкане минава само пред малолетните. Предишните двама обаче едва ли са малолетни. Та, тия номера започнаха да се изтъркват. Да хваща самолета, да почва немския и да си спи в берлинско.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Незнам Тексас ама падна в капана с тая фабрика в Берлин немците щв му видят сметката.А можеше да я направи в Белгия или някъде другаде уж умен па направо си е глупаф тоя Мъск да се набута сам у шамарите
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ето че и Илон Мъск каза в прав текст това, което говоря от доста време насам. Проблемът на Тесла както и на останалите да увеличат продажбите на електромобили не е производствения капацитет, какъвто определено дори Тесла има, а липсата на батерии и компоненти като чипове например.А Тесла за разлика от останалите има подписани дългосрочни договори с почти всички световни доставчици на батерии.Е как тогава ще я изпреварят останалите? Особено пък Toyota, които дори не са започнали проце ...