IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Polestar предизвиква Model S и Taycan

Бъдещият модел 5 идва с два мотора и 884 конски сили

Polestar  - бившето спортно подразделение на Volvo и настояща самостоятелна марка за електрически коли разкри нови данни за задаващия се след две години Polestar 5. Моделът ще е върхов за гамата, като представлява луксозен четириврат гран турър, който ще се изправи срещу Tesla Model S и Porsche Taycan.


Polestar 5 предсериен прототип


Очаква се Polestar 5 да бъде на нова 800-волтова архитектури и със също така нова задвижваща система с два електромотора. Системната мощност ще бъде 884 конски сили, а въртящият момент ще е 900 Нм. Така, шведската машина ще разполага с около 120 "кончета" повече от най-мощния Taycan Turbo S, макар немският модел да води по въртящ момент със 150 нютонметра повече.

От Polestar по-рано заявиха, че 5, който ще изглежда като концепцията Precept, ще предложи „водещи в класа динамика, издръжливост и функции за безопасност“ благодарение на своето алуминиево шаси от нов тип. Платформата ще комбинира детайли, използвани при лимитираните суперколи с модерни технологии, които да доведат до олекотена и здрава база, подходяща за масово производство.


Polestar 5 предсериен прототип


Предсериен прототип на Polestar 5 ще бъде изложен на предстоящия Goodwood Festival of Speed, където ще вземе участие и в знаменитото хил клаймб състезание. Гран турърът ще бъде в компанията на лимитирания Polestar 2 BST и концептуалния електрически роудстър на марката.

Новият модел би трябвало да се появи на пазара през 2024 година, като ще последва вече лансирания Polestar 2, SUV-модела Polestar 3, който се очаква по-късно тази година и предстоящия за излизане по-малък кросоувър Polestar 4, който ще е готов през 2023. Както и останалите модели, 5 ще се произвежда в завода на марката в Китай.

Повече снимки на прототипа Polestar 5 вижте в галерията:

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Първа грешка. Алуминия НЕ е по-евтин от стоманата. Втора грешка - алуминиевото шаси на Tesla model y дава по-добри резултати при краш тестовете. Отлято с точната форма и дебелина шаси с необходимите оребрения в произволни форми е много по-добро техническо решение от заваряването на огънати тънки ламарини. Трета грешка. Ако си зададеш шасито в някоя шахта или камък, ако е стоманено ще му нарушиш антикорозионното покритие и ще ръждяса. На алуминиевото нищо му няма, и дори не е боядисано.
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    алуминият може да е по-лек и по-евтин, но при crash тестовете дава лоши резултати, а и ремонтът му при удар или одраскване е много труден...
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв тяйкан бе тот ва вече не играе щом и люсида го бие с три камиона разлика