IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Непознатата история на най-високопроходимия Москвич

В СССР произвеждаха толкова модните днес кросоувъри още през 50-те години - но по типично съветски начин

Никой не знае със сигурност кога за пръв път е използван терминът "кросоувър". Нито пък има някаква ясна дефиниция какво означава: в миналото така се наричаше автомобил с висока проходимост, но построен върху платформата на лека кола, а не на всъдеход или пикап, и по правило със самоносеща конструкция. Днес обаче голяма част от кросоувърите на пазара са само с предно предаване и с мъка биха преодолели дори по-висок тротоар.
    
  
Москвич 410
Москвич-410 - един съветски кросоувър, който изпреварва прословутата Лада Нива с точно две десетилетия
  
 
При толкова неясен термин ви е ясно, че опитите да се определи кой е първият кросоувър в историята са безнадеждни. Някои сочат американския AMC Eagle от края на 70-те. Други - появилата се малко по-рано европейска Matra Rancho. А почитателите на съветското автомобилостроене с гордост тикат напред ВАЗ-2121, или Лада Нива, както я познаваме у нас.

Заради твърде хлабавата дефиниция е невъзможно да се каже еднозначно кой е наистина първият кросоувър. Но е напълно сигурно, че не е "Нива" - просто защото в Съветския съюз има и много по-ранни версии на леки коли с висока проходимост. Една от тях, Москвич-410, навършва 65 години този месец. Ето и нейната история, която малцина знаят.
  
    
Историята на първите съветски кросоувъри (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ккккк ( преди 10 месеца )
    каквото и да са правили рашките, то или е било крадено от другите, или е било с военно предназначение, или и двете!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дензъл ( преди 10 месеца )
    С какво оръдие е лимузината, има ли картечница и от колко екипаж се нуждае.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър Кънев ( преди 10 месеца )
    Е нали в СССР са били много ама много изостанали от запада.Е и каква стана тя.
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Желяз каменоff ( преди 1 година )
    Този модел е супер.направо танк преминава навсякъде
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    До 19! Има си коли за всичко. За офроуд има и Лендровъри, Мерцедес-унимог, Тойоти и т.н. ама на мен и хората по света не са им необходими такива. Пазара иска "паркетници", с които да вземе жена ти децата от училище и в неделя да се качите на Боровец да карате ски при всички удобства.
  • #22
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Как, бе ( преди 1 година )
    Открили са и матрьошките от Япония
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Kim ( преди 1 година )
    Самовара и водката са открили, защото предната вечер някои забравил да ги скрие!
  • #20
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    Руснаците са открили и парната машина (Ползунов) и радиото (Попов) и самолета (Можайски) и даже кирилицата (Ломоносов), обаче не са открили самовара и водката (те се смятат са финландски изобретения)! Да не говорим за вътрешната тоалетна с врата! Абе изобщо голяма работа!
  • #19
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Може и да се смеете ( преди 1 година )
    на старите съветски машини но в офроуд условия (не равна полянка, а козя пътека) тази кола ще направи за смях X5-тици, ML-и, Range Roveri-и и всякакви други напудрени паркетни ''джипки''.
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Нива-та ( преди 1 година )
    Нива-та явно затова се задържа 40 години в пр-во, защото има правилната трансмисия (макар и доста шумна) и правилните джантиhttps://automedia.investor.bg/a/2-***/49491-nepoznatata-istoriya-na-nay-visokoprohodimiya-moskvich?i=19# и гуми. На мужика друго не му трябва.