IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е наследникът на дизела? Шест честни отговора от Никола Фремо

Създателят на новаторския E-Tech хибрид на Renault за предимствата и минусите на технологията

Новите европейски стандарти за вредните емисии може да са добра новина за чистотата на въздуха в градовете - но не и за хората, които пътуват дълго до работа и разчитат на автомобилите си.
    
       

   
      
Така наречените plug-in хибриди покриват тези стандарти, но на твърде висока цена. Дизелите ги покриват, но те са обявени вече за творения на дявола. А добрите стари бензинови мотори с атмосферно пълнене не могат да ги покрият. Лоша новина за потребителите, защото тъкмо такива мотори се монтираха в най-достъпните нови коли на пазара. И лоша новина за производителите на въпросните коли, като Renault и Dacia например.

За да запазят пазарната си ниша, те трябва да измислят решение, което да е икономично като дизела, да покрива екологичните стандарти и да струва значително по-малко от плъг-ин хибридите и чистите електромобили. Такова решение е новата хибридна система E-Tech на Renault.
     
      
Renault E-Tech, Лего, Lego, хибрид
Оригиналният макет от Lego, с който Никола Фремо убедил шефовете си в Renault, че системата е работеща
       
       
Тя няма нищо общо с познатите ни хибриди като Toyota Prius например. Като начало, няма съединител или планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена отначало за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.
     
      
Renault, хибриди
Хибридната гама на Renault вече обхваща половин дузина модели. По-късно тази година технологията ще дебютира и при Dacia - отначало при новия Jogger, а постепенно - и при останалите модели
       
       
Няма да повярвате, но тази доста сложна разработка е започнала пътя си като играчка от Lego. Никола Фремо, създателят на тази система, първоначално я сглобил от конструктора на сина си, за да докаже на шефовете, че може да сработи в реалния живот. Днес хибридът на Фремо се влага в цялата гамата на Renault и се готви да дебютира в Dacia. А Automedia.bg разговаря със създателя му за някои особености на технологията.


Е-Tech хибридите - 6 въпроса към Никола Фремо (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    и защо взехте бензиновата интерпретация на к4м с верига от нисан, вместо оригналния к4м с много по-голяма надеждност?
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 25 ( преди 1 година )
    още един мислител, дето дори не е прочел за какво става дума, ама си има мнение
  • #25
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мбого е екстра хибридчето да пак плащаш ток да заредиш и търсиш станция
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хибридчето е екстра. Сипваш бензинеца, колата ти харчи 3/100 и си шест. Кой газ, дизел или ток има такъв разход?
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-добре си беше 1.6 атм
  • #22
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Пропан бутан 1.59 литъра или биоетанол зелено и еко.Другото е пунта мара хибрид пак юакая на контакт електриката мижав пробег дълго зареждане няма удобни зарядни станции неприложима работа в Америка къде всеки е с къща може и да става но не и тука.
  • #21
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Ти имаш някакви когнитивни изкривявания. По-приятно казано, не схващаш смисъла на думите. Това впрочем обяснява защо би си купил две койоти. Добре, че не си се родил в Спарта :D
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
  • #18
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не съм точно инжинер, *** програмист който обича простите решения, та затова никога няма да карам недоразумения като хибрид, също и подобни извращения с няколко двигателя, карам си атмосферника и чакам електромобилите да станат рентабилни, между другото човек само може да си превърне колата в такъв с готов кит или майсторлък.