IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen представи най-мощния сериен Golf

Юбилейният Golf R 20 Years получи двигател с 333 к.с.

Volkswagen представи нова версия на „напомпания“ хечбек Golf R. Тя е посветена на 20-ата годишнината на първия автомобил на марката с R в името си – Golf R32, като едновременно с това е и най-мощния сериен Golf.


VW Golf R 20 Years


Новият VW Golf R дебютира през есента на 2020 г., като досега той беше и най-мощният в семейството на модела. Неговият 2,0-литров турбомотор развива 320 к.с. и 420 Нм, което е с 20 к.с. и 20 Нм повече от GTI Clubsport. При версията Golf R 20 Years, с която се отбелязва 20-годишната на R-подразделението на компанията, 4-цилиндровият мотор 2.0 TSI E888 разполага с 333 к.с.

Юбилейният хечбек е най-мощният в историята, но трябва да се направят някои уточнения. В случая става дума за серия на модела без ограничение на тиража. Както е известно, при седмия Golf се предлагаше ограничение серия R360S, оборудвана с двигател с 360 к.с. и 460 Нм, а концептуалният Golf GTI W12 от 2007 г. разполагаше с 650 к.с. През 2014 г. Volkswagen представи още една концепция – Golf R400, чийто мотор развива 400 к.с.


VW Golf R 20 Years


Представения като „най-мощния сериен Volkswagen Golf“ - Golf R 20 Years, се предлага стандартно с пакета R Performance. Той включва по-голям заден спойлер, електронен ограничител на скоростта, преместен на 270 км/ч и два допълнителни профила на шофиране.

Първият е Drift, а вторият – Special, като той е настроен да оптимизира системите на хечбека за Северната дъга на „Нюрбургринг“. Динамиката на Golf R 20 Years е подобрена, но не се уточнява с колко. Стандартният Golf R ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,7 секунди.


VW Golf R 20 Years


Освен това Golf R 20 Years е получи увеличени лостчета за превключване на предавките и функцията Emotional Start, която завърта двигателя до 2500 оборота в минута при стартиране. Преработена е и „роботизираната“ скоростна кутия DSG, която в режими Sport и Sport+ сменя предавките по-рязко.

Хечбекът е получил и нова технология против забавяне, която поддържа по-високи скорости на турбокомпресора дори при частично натоварване за бързо ускорение, когато то е нужно.


Още снимки на най-мощния сериен VW Golf - вижте в галерията:


Продажбите на най-мощния сериен VW Golf вече стартираха, като са ясни и цените. Стандартния Golf R струва 52 180 евро, а за новата версия клиентът ще трябва да доплати между 6900 и 10 890 евро в зависимост от оборудването.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 1 година )
    И най-грозния
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Да бе страшен е дизела 3.36 на литър баш дизела умре.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер кола. Особен 2 литра дизел с 200 коня и ръчни скорости е идеална кола за всеки ден. Ама доста скъпа идва вече. Не е бюджетна кола както беше едно време а вече си среден клас.
  • #9
    10 rate up comment 13 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Опит на немците да конглокират Корола ГР изпаднаха в паника май немчугите че ги бият навсякъде и сега даже и амарок правят какво си мислят че някой ще им купи бикоюка пред Хайлукса ли?Жалка работа.А 100 бона за ФВ трябва да си сериозно мозъчно увреден
  • #8
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хора на минимална заплата коментират кола за 100 хил ?!? Класика в жанра ..
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    Някои коментиращи тука отдавна имат комплекси от германски автомобили!
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Не се заяждам, но едното е двуместна спортна кола, а другото семеен хечбек! Нямат база за сравнение! За всеки влак си има пътници...
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Мали ( преди 1 година )
    Сега във Винкелтаун кви лиги текнаха, не е истина.
  • #4
    10 rate up comment 9 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Значи от 2.0 матор 4 цил вадят 333кс е Алпин а110 от 1.8 252 коня и набиря с 0.2 секунди по бързо.Ти пипен немски шлеп назобени под високо налягане турбота което ги прави автоматично консуматив и пак в един тежък шлеп не може да опонира на по-маломошни съперници.
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    w12 е абсолютно безсмислен двг ккато и w16 маниакалните глопусти на германците и Пиех няма никакво предимство тия двг сглобени от 6 цилиндрови на един вал което и Лада мое да направи.А относно голфа пак тежък и пак бавен много мощност ама отива на вятъра непресметнато типично по немски