IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За Гинес: Собственик на Kia смени 9 двигателя и 4 скоростни кутии по гаранция

Човекът се възползвал максимално от 10-годишния период, и видимо не е жалел своето Sorento

Hyundai-Kia бе първият голям производител, който се сети да предлага необичайно удълга гаранция на автомобилите си. Това се оказа много печеливш ход за корейците, защото принуждаваше клиентите им да обслужват колите си в официалните сервизи по 7 и дори 10 години. Но понякога дългата гаранция може да излезе и през носа на производителя, какъвто е случаят с един американски собственик на Kia Sorento от американския щат Минеаполис.
   
      
Kia Sorento 2012
Не е ясно как точно е карал своето Sorento човекът от Минеаполис, но 9 двигателя и 4 скоростни кутии за 10 години без съмнение е световен рекорд
    
       
Човекът си купил модела през 2012 година и доплатил, за да има удължената, 10-годишна гаранция. Тя изтече миналия месец и изумените мениджъри на официалния сервиз на Kia установиха, че за това време споменатото Sorento е получило осем гаранционни смени на двигател, три гаранционни смени на скоростна кутия, 20 смени на трансмисионна течност и умопомрачителните 203 смени на маслото - по една на всеки 2995 мили (4820 км), и средно по 20 на година.
    
      
Kia Sorento 2012
     
       
В деня, в който гаранцията изтекла, собственикът се възползвал от опцията за обратно изкупуване и продал колата обратно на дилъра срещу нищожните 1425 долара (2640 лева). В този момент изтормозеното Sorento e било на 608 хиляди мили - или 978 579 километра.

Някои от механиците в сервиза на Kia подозират, че собственикът всъщност е бил наркодилър или с подобна професия. Това не е доказано, но човекът с учудващ педантизъм е запазил абсолютно всички документи за автомобила, включително и фактурите за гориво. От тях в сервиза са стигнали до заключението, че колата е била карана почти непрекъснато от Минесота до Калифорния и обратно, и че собственикът почти през цялото време е изцеждал максимума от двигателя.
    
     
Kia Sorento, 2.4 Theta
    
       
Въпросният двигател е 2.4-литровият бензинов Theta II във варианта с атмосферно пълнене. Този агрегат действително имаше някои слабости в началото на производството си - но не и такива, че да обяснят девет гаранционно подменени двигателя.
  
    
  

 

0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно този мотор си отива в кофата за 100К км, та не е чудно че е сменил 9 такива за 1МЛН. км.
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Иванов ( преди 1 година )
    Кви глупости пише в тая статия. Що е сменял масло на 4800 км? Никъде по света няма такъв кратък интервал за гаранционна кола. У нас , примерно Рено Каптюр дизел , в гаранция маслото се сменя на 30 000 км или една година - което настъпи първо.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоя е карал на 2ра нещо нз дали е истина щеше да е завел дело. 9 двигателя атмосферни ми се струва много.
  • #19
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    То си пише, че е доплатил за разширена гаранция. Такава се предлага дори в България. Странно, че можеш да пишеш мъдрости,жа не можеш да четеш :D
  • #18
    16 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Истината е, че който търси здравина, икономичност, надеждност и качество си взема японско. Който иска да си избива комплекси си взема немско. А който много не разбира и иска да мине по-евтино си взема друго. Това е положението!
  • #17
    22 rate up comment 10 rate down comment
    NoKia ( преди 1 година )
    Kia - най-скапаната и чуплива кола, която съм имал. Никога повече!
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Некой си ( преди 1 година )
    От ей тука тръгва историята. Вие си преценете колко е достоверна информацията.
  • #15
    10 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От кога е хвалба да си бил 20 години шматка? Хвали ми Тойота пхахах. Вземи се повози на истински(немски) автомобил. Ще пикнеш от кеф, щом си бил 20 г. с тея нужници За протокола ще кажа, че от 2013 служебните са ми тойота. Първо авенсис до 2016, после Аурис, сега от 2020 корола. Няма по *** коли.
  • #14
    25 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цялата тази история мирише много яко. Някой май е правил някакви свободни съчинения по темата двигатели и трансмисии. Както и да е, удължената гаранция е винаги обвързана с някакъв пробег. Абсолютно винаги. Няма как да е навъртял тези мили и да му сменят двигатели и трансмисии гаранционно. Надвишил е доста километрите. Така, че това са поредните глупости в тази медия за запълване на пространството.
  • #13
    25 rate up comment 10 rate down comment
    До #9 ( преди 1 година )
    Аз пък карам вече над 20г различни от Хонда и Тойота при това невнимателно и неспокойно и нищо различно от консумативи и 3-4 накрайника и биелетки не съм сменил. Забравих и крушки, горят на по 60к. Масла на по 15-30к, каквото кажат в официалния. Вие сменявайте на по 5-10к масла и се кръстете...и така 20