IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota вече трайно е номер 2 в Европа

Dacia е пред Opel и Fiat при най-продаваните автомобили на Стария континент

Продължаващата с пълна сила криза за микрочипове и вихрещата се инфлация разместват сериозно позициите на европейския автомобилен пазар. Toyota, която допреди Covid-кризата бе второстепенен играч в ЕС, сега убедително излиза на второ място по данни на браншовата организация АСЕА. За сметка на това Renault, която дълги години държеше втората позиция, сега се смъква извън Топ 5, изпреварена не само от японците и Peugeot, но и от Mercedes и BMW.
   
   
Toyota Camry, производство
Toyota, която бе едва десета по пазарен дял в ЕС през 2018, сега е убедително на второ място
        
        
И трите германски премиум марки вече са в челната десетка - ясен знак, че при кризата за компоненти предимство се отдава на по-скъпите модели.
За сметка на това традиционно силни на европейския пазар марки, като Ford и Opel, сериозно губят позиции. Ford, която през 2018 все още беше на трето място в ЕС и поглеждаше към второто, сега дори не намира място в десетката. Оpel за пет години се е смъкнал от петото до 15-ото място на Стария континент.
     
 

КАК БЕШЕ ПРЕДИ КРИЗАТА
Топ 10 в ЕС през 2018 година
1. Volkswagen - 11.2
2. Renault - 6.9
3. Ford - 6.9
4. Peugeot - 5.9
5. Opel - 5.8
6. Mercedes - 5.3
7. Audi 5.0
8. Fiat - 4.9
9. BMW - 4.8
10. Toyota - 4.6

Почти всички основни производители отчитат спадове през първите четири месеца на годината. Големите изключения са корейските Kia и Hyundai, както и Dacia. И трите марки понастоящем се радват на най-големите си пазарни дялове в ЕС в историята. От по-малките компании с добър ръст могат да се похвалят Porshe (10%) и Honda (27%), а също и DS (16%). Премиум марката на Stellantis вече изпреварва по продажби не само Alfa Romeo и Lexus, но и Land Rover. Важно е обаче да се отбележи, че отчетите на АСЕА не включват марки като Suzuki и Tesla.

Статистиката на АСЕА показва още нещо любопитно: България е един от трите най-бързо растящи пазари в Европейския съюз. Регистрациите у нас за четирите месеца са 9031, с 13.1% повече от същия период на миналата година. В ЕС по-високи ръстове отчитат единствено Румъния (35.6%) и Словакия (13.9%). Иначе средно за общността пазарът е е свил с 14.4% на годишна база.
    
      
Най-продаваните марки в Европа през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Krasimir ( преди 1 месец )
    Излизат отвратителни реклами върху текста! Кофти работа
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    notangel ( преди 1 месец )
    До 7Какво точно им е зле и какъв балон точно...?
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    vpenev ( преди 1 месец )
    Набблюдавам че по-новите коли в София преобладаващо са японски и корейски, коментарите оставам за ВАГ,БМВ и Мерцедес фенове ;)
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 месец )
    Правилно не включват Тесла, че картинката ще стане страшна. За сметка на това пък Джато Дайнамикс я включва. Там може да научите кой колко продава и кои са най- продаваните модели в Европа.
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    expert ( преди 1 месец )
    Шкодичките, зле. Нормално, балонът се спука.
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Vayk ( преди 1 месец )
    Еми с тия пълни хибриди на цената на обикновен ДВГ от фв, на кое място да са ако не челно! А и 10г. Гаранция, като знаем надеждността на новите коли, мисля не е без значение!
  • #5
    22 rate up comment 2 rate down comment
    до#3 ( преди 1 месец )
    Тойота така или иначе е номер 1 в света. Европа никога не им е била приоритет, защото не е толкова голям пазар и продължава да се свива. А това, че Тойота не ползвала много чипове, може да го каже само някой, който нищо не разбира от автомобили. Ама абсолютно нищо.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Научете го тази български език! Частицата НЕ се пише отделно от глагола (какво е това недостигат), автомобилите не са доходни (както е написано за Ауди), защото не изкарват пари, а са скъпи, луксозни Напълно неграмотен сайт, списван от некадърници.
  • #3
    4 rate up comment 19 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    "Европееца" избира това, което има на склад. А има на склад, защото тойота, бидейки особено напредничава, не ползва много-много чипове :D при другите компании списъкът с поръчки е дори по-дълъг от обикновено, така че тойота ще стане номер 1, ама някой друг път
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До края на годината или най-късно другата Тойота ще са първи в Европа. Не, че е толкова важно за мен, но това показва, че кризата кара европееца да мисли по-рационално и да избира практични, удобни, с много базови екстри, здрави и икономични автомобили на отговаряща на предложеното цена.