IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на нови автомобили в ЕС паднаха с над 20%

Някои от производителите обаче записват сериозен ръст през април

Регистрациите на нови автомобили в ЕС през април са намалели с повече от 20%, като това е един от най-лошите месеци след разгара на пандемията Covid-19 през 2020 г. Данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) разкриват, че за месеца да продадени 684 506 нови превозни средства в сравнение с 862 443 бройки през април 2021 г.


продажби


Когато се включат продажбите в Европейската асоциация за свободна търговия (EFTA) - Исландия, Норвегия и Швейцария, плюс добавянето на Великобритания, общият резултат за април е 830 447 до април. Това е спад от 20,2% спрямо 1 040 027 автомобила, продадени през същия месец на миналата година. От януари до април в ЕС са продадени 2 930 366 нови превозни средства. Това също е значителен спад – 14,4%, спрямо 3 422 714 регистрации, регистрирани през първите четири месеца на 2021 г.

Прави впечатление обаче, че някои производители са много по-силно засегнати от други в цяла Европа. Например, продажбите на моделите на Stellantis падат с 32,1% през миналия месец - от 202 306 бройки до 137 455. Volkswagen Group също отчита спад, като той е 27,1% - от 230 038 на 167 786 единици. При Renault Group намалението на продажбите е с 18,2%, при Toyota – 3,6%, при BMW Group - 20%, а при Mercedes-Benz – 21,2%. На минус за април са още Ford – 18,1%, Volvo - 20,7%, както и Mazda - 32%.


продажби


Има обаче и автомобилни компании, които успяха да увеличат продажбите си през април. При Hyundai Group, например, ръстът е с 10,8% - 65 073 на 72 095 единици. Заслугата е на Kia – увеличение с 14,7%, докато при Hyundai то е 6,5%. По подобен начин Mitsubishi и Honda отчитат увеличение на продажбите - съответно с 11,9% и 33%, но техните резултати са сравнително скромни – 5629 и 4077 нови автомобила.

Причините за общия спад са добре известни - проблемите с веригата за доставки и увеличаващата се инфлация. Това накара експертите да намалят очакванията си за общия брой продажби на нови коли в ЕС за годината на под 10 млн единици.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Според мен така се получи заради лакомията на автомобилните производители. Видяха, че всички печатат пари и решиха да проверят колко максимум са готови да платят клиентите, но сега идват други времена. Зависи колко ще продължи кризата, но според мен и цените и размерите на автомобилите ще вървят надолу. Скоро Фиат 500 ще е най-продаваният автомобил в Европа (или друга с подобни размери) :-)
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спада ще се ускори. И не е само проблема с доставките на компоненти. Ясно се вижда че продажбите на едни марки падат повече от тези на други марки. Просто цените на колите в момента са безумни и хората които могат да си карат старата кола го правят (и аз също :))). Инфлацията при автомобилите (особено при европейските марки) изпревари всичко друго и най-вече заплатите. Извинявате, но 50К евро, масовите автопроизводители вече за нищо ги нямат, а повечето годишни заплати в Европа са под тази сума.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    В БГ спада е 1.8% ( преди 1 месец )
    В Русия спада е 80% няма как без жертви от всеки който има смелостта да се съпротивлява на диващината че иначе цената е още по-висока важното е как ще се възстановим а доколкото знам ЕС не въоръжава фашистите-рашисти така че сте в грешка и без това ако зависеше само от ЕС (където само Полша и Прибалтика помагат според възможностите) вече Русия да е превзела повечето Украйна че и Молдова както и на времето без хамерика Германия най-вероятно да довърши СССР без така мразената помощ
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ама само 20 ли? Още ще падат не се притеснявайте! Скоро хората няма да има какво да ядат, а колите ще са им последна грижа. Фалитите тепърва предстоят. Немската икономика се поддържа от автоиндустрията, но тя в момента е в сериозна криза и е на изкуствено дишане. Това става и с немската държава, а от там с целия ЕС, който не зная защо изобщо съществува, като нито спазва основните си закони и правила заради които е създаден, нито има равнопоставеност между държавите членки.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продължавайте санкциите и измисляйте нови, за да се самоубиете още по-добре в полза на онези зад океана, които потриват доволно ръчички. Това е само началото. Лошото тепърва предстои и няма как да е добре при условие, че цял континент е впрегнат да произвежда и доставя оръжие на един фашистки режим. Същото беше по време на ВСВ. 23 държави участваха на страната на Хитлер. Доставяха и произвеждаха оръжие, а техни мъже участваха на източния фронт и се биеха. Ако някой не вижда същото сега е сляп.