IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-опасни ли са електромобилите? 10 аргумента "за" и "против"

Идва време, когато да се кара малка кола ще е неразумен риск, предупреждава професор

На теория автомобилите би трябвало да стават все по-безопасни с годините: изискванията за сигурността на пътниците постоянно се повишават, добавят се нови електронни системи, колите стават все по-способни сами да предприемат действия, за да избягват злополуките. Практиката обаче се разминава леко с теорията. В Европа смъртността по пътищата не намалява с очакваното темпо; в Съединените щати дори се увеличава. А с масовото въвеждане на електрически автомобили нещата ще се влошат допълнително, отбелязва Bloomberg в свой анализ по темата. Основната причина е, че електромобилите са много по-тежки.
В крайна сметка каква е истината: по-безопасни, или по-опасни стават автомобилите? Нека разгледаме всички фактори, от които зависи отговорът.


По-опасни или по-безопасни са електромобилите (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много са гадни електричките ...можеш да се возиш БЕЗ пари в 95% от времето градско , и много по евтино , когато ти се наложи да зареждаш на зарядните ! Абе много са гадни тия електрички , особено за Лукойл , дето са все на загуба ;)
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Klasika ( преди 1 месец )
    Замърсяват околната среда апокалиптично!!! Психясват хората с надекеатни електроники и пищялки!!! И са капсули за наблюдение и следене!!! Време е тези които ги лансират заедно с ковид, да бъдат разследвани и * всите* при бай Ставри!!!
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    mariovial ( преди 1 месец )
    След като са толкова безопасни електромобилите,защо мотор-генераторната група на повредилия се Ред Бул на Макс Верстапен пътува за проверка и ремонт в Япония, не със самолет а с кораб. Ако не знаете защо ще ви кажа, защото е забранено батерия да се превозва със самолет. Това е защото са безопасни, нали?
  • #16
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    И един мърмот завиваше шоколада с цилуфан. Споко човек, има ютуб, има българи с Тесли пътуващи из Европа, влез погледай малко хората с електрически коли как карат, как зареждат и кое колко струва, после ще си правиш сметката когато разказваш какво си сънувал, дали няма да предизвика усмивки у хората, че даже и подигравки спрямо теб.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Не че да ви се меся в спора, нямам представа колко струват екстрите на модел 3, но тъй като следя доста ютубъри и при ревюто на една Тесла модел 3, ютубъра който си я бе закупил коментираше с друг човек, същто с модел 3 някакви неща и между другото спомена че само екстрата автопилот му е струвала 10 000 долара, така че много ме съмнява всички екстри за модел 3 да са общо 20 000 долара.
  • #14
    5 rate up comment 17 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Сега се връщам от Унгария, 130-140 през целия път, без да си правя никакви сметки и разходката ми струваше 0 лв. Пък ти си говори, не ни пречиш. Поздрави на Лукойл.
  • #13
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    EV шофьорите карали по-бавно. Тук са абсолютно прави, не съм виждал EV със 140 на магистрала и за всички е ясно защо е така - за да успее да стигне до следващото зарядно или вкъщи. Там всичко е сметки, изчисления и притеснения. Основното при шофиране на EV поне в БГ е от къде ще мина, там има ли зарядно, дали ще работи, свободно ли е и колко ще чакам. Накрая се оказва, че не само горивата ами и тока поскъпнал и то двойно.Вече kW е 0.90лв и разбираш,че си една опитна мишка на авт. производители.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 1 месец )
    Сравняването на Tesla с М3 е, как да кажа, доста комично :) Едното е кола за каране, която става дори за писта, а друггото е ролкова кънка за неделни шофьорчета с потни длани
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    По-долу писах:Според google BMW m3 xDrive 2022 тегло 1780kg а Tesla model 3 performance тегло:1844 kgОсвен че са с почти еднакво тегло, теслата е с 10 000 долара по-евтина - базовата струва около 60 хиляди долара, а BMW около 70 хиляди долара. Още по-интересно става, когато им сложиш екстрите. При BMW максималната цена може да стигне 130 хиляди долара, колкото струва Tesla model S Plaid, а на Тесла модел 3 повече от 20 хиляди за екстри не можеш да дадеш. Tesla е по-бърза и евтина.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тежи щото батерията тежи много клетки в нея за по-голям капацитет за да моеш да минеш евенруално 500км