IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53


ГАЗ


Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130


ЗИЛ


Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452


УАЗ


Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

0 от 500
  • #66
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Пинко ( преди 3 месеца )
    Помним ги, някои сме ги и карали. Пълни таралясници, но за сметка на това харчещи гориво като за световно.
  • #65
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 51 ( преди 3 месеца )
    А , я кажи колко основни ремонта са правени на таа умрела уазка? Щото всяка една нормална машина , дори моята служебна Дачия , изкарват по 300 000 км. Руските таралясници едвам стигат 100 000 . Дачията ми е на 310 000 км. И тва е най- евтината и боклучива кола. Ладите не ги броя - те не са коли.
  • #64
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 47,ами на баща ми служебната УАЗ 452 фургона от нов изкара над 120х.км. и освен обслужване друго не му бе правено,а и кърпене на ламарини но естеството на работата им бе такова ,че бяха все в калта и мизерията.А,техниката в казармата я знаем тези които сме били войници,лежиш все нещо чоплиш и много рядко караш. Тази която се ползваше редовно нямаше чупене.
  • #63
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 441как да бедстваш с тях като нямаше закъсване бе цървулане.УАЗ-ката гореше 22 л на доста тежък терен на такъв където в тетевенския балкан се качих високо горе и дядото се кръстеше,че от 60-те години освен един верижен трактор да прокара някакъв път който бе станал дере по което се качихме друго нищо се не бе качвало и това през 84г.За ЗИЛ-а пиказваш фантасмагории,празен гореше 25-30 литра,натоварен стигаше до 35-40 и то горната граница ако е претоверн.131-цата гореше по 40 литра на пътя.
  • #62
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 41,тези кръчмарски приказки сме ги чували безброй пъти,ако бе така в Бэлгария щяха хората да живеят още в колибите.Не пиши глупости,защото тези камиони посториха това,което днес се разграбва и руши или все още се живее в тези комплекси и цените на жилищата посторени с помощта на тези черноработници сега са в небесата.
  • #61
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 31,ГАЗ 53 товароносимост 4,5 тона,обикновено се товареха доста над това,ЗИЛ 130 5 ,25 тона за самосвала,натоварен поне с 6 тона бетон,при тръгване му се вдигаше предницата,а задните гуми се опираха една в друга.Ифа е 4 тона и макс да поеме още до под 500 кг.,и то в редки случаи,ако се претоварва лягаше на ляво или на дясно.
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 28, у нас не са вкарвани КАМАЗ за транспорт на полруприцепи за международен превоз.А, да приказваш,че били прегрели в Турция е просто смешно,те по принцип трудно загряват,ти пък и прегрели.Хайде тия приказки в кръчмата на малчуганите ги приказвай.
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 26,а да си знаеш за себе си СовТранс Авто използваше малко Мерцедеси,а повечето си бяха техните МАЗ от серия 6422,Мерцедес бяха към гаража в Москва.
  • #58
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 26,да така е не е лъжа това,но са правени сравнения между Магируса и КрАЗ-а по ефективност и парични средства и се оказва,че предимствата на Магирус са в комфорт и удобства за шофьора,по отношение на товара е доста по-малко от КрАЗ-а,който винаги е товарен повече като това не води до проблеми,които се получават при претоварване на немеца в резултат на което руснака е по ефективен за работа.На фона на внесените Магируси,руската техника и тази от соц старните е чувствително повече.
  • #57
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 24,то за туй ли повечето бяха криви на една страна само за 3-4години,щото много издържливи.Ифата я ползваха основно в хлебозаводите,с падащите бортове за количките с хляба.Тези в АПК-тата бяха всичките изкривени на ляво или дясно от товара и то за малък период на ползване.