IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53


ГАЗ


Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130


ЗИЛ


Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452


УАЗ


Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

0 от 500
  • #8
    35 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На Зил 130 бордови взех к С в преднаборната школа. Във Велико Търново
  • #7
    57 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А аз в казармата на Зил 157 - джуган! После като ги почнах Газ 66 Виетнамка, Зил 130, Зил 131, Уаз, Маз и т.н , докато преди 15 - 16 години дадохме Жигулата на скрап и приключих със съветското автомобилостроене!
  • #6
    51 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Един такъв Зил има зачислен към кметството, карат си го на газчица и проблем няма- по цял ден обикалят из града да събират каквото са хвърлили хората.
  • #5
    46 rate up comment 44 rate down comment
    R ( преди 2 години )
    Продължава руската пропаганда
  • #4
    36 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 години )
    На такъв ЗИЛ,само че бордови,взех книжка във "В.Пик".Леко се управляваше.
  • #3
    68 rate up comment 5 rate down comment
    ГАЗ-ката ( преди 2 години )
    1994 г. карах шофьорски глокс на ГАЗ 53.След това всяка кола е като Ролс.
  • #2
    33 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    *амБриране (извинявам се)
  • #1
    64 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Автора, не знам откъде си я преписал статията, но си личи че си дребен иначе няма как да пропуснеш Камаз, Краз, както и доста рядко но имаше и МаЗ. Иначе Газ-ките и Зил-овете си бяха "черноработниците". Конкретно Газ и Зил не мисля,че някой от 1990+ ще може да ги кара изобщо най вече заради двойно амриране.