IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 000 долара за пропусната смяна на маслото

Толкова ще плати собственик на RAM 1500, след като двигателят му блокира

Купуването на нов автомобил със сигурност има своите предимства, но съществуват и недостатъци, които си струва да вземете предвид, преди да се решите. Освен че трябва да се справяте с амортизацията, сте длъжни да се съобразявате с графика за обслужване. При това буквално.


Ram 1500


Ако не го правите, ще се повтори историята с жител на Боуманвил (Онтарио), който си научи урока по трудния начин. Канадецът Мойсей Фосуо е собственик на Ram 1500 EcoDiesel от 2018, който купува чисто нов. Гаранцията на пикапа е 100 000 км (62 000 мили), но двигателят блокира на 91 000 км (56 544 мили), след като до този момент няма никакви проблеми и колата служи вярно на семейния мъж с две деца и кучета.

Фоусо, който е електротехник по професия, се свързва с дилъра, за да съобщи за проблема и остава неприятно изненадан, защото се оказва, че е гаранцията му вече не е валидна. Причината е, че е пропуснал смяна на маслото на автомобила.

„Закарах колата в сервиз, откъдето информираха, че двигателят вече не работи и трябва да бъде сменен. Когато ги попитах защо това не се покрива от гаранцията, ми беше отговорено, че не съм сменил маслото на 50 000 км“, обяснява мъжът пред CTV News Toronto.

Оказва се обаче, че мъжът е сменял маслото, но не в официален сервиз на марката. Оттам са го уведомили, че може да кара своя пикап още 24 000 км, след което маслото отново трябва да бъде сменено. Собственикът на колата се оправда, че при покупката не е получил ръководство за употреба, тъй като цялата информация от него е била качена на информационно-развлекателната система. Така Фосоу е нямало как да знае на какви интервали трябва да се сменя маслото. А всъщност не само 16 000 км (9942 мили) или 12 месеца – зависи кое настъпи първо.

„Оторизираният дилър на Ram ни съобщи, че споменатата поддръжка не е извършена според установените параметри. Няма колебание от наша страна да спазваме разпоредбите на гаранцията, стига те да се отнасят за фабричен дефект. Повреди или повреди, приписвани на друг източник, са отговорност на собственика“, коментира представител на компанията.

Така електротехникът ще трябва да плати около 15 000 долара от джоба си за замяна на двигателя. Фосуо обаче не разполага с подобни средства и ще се наложи пикапът му да бъде бракуван. А това е поредното доказателство, че закупуването на нова кола идва с набор от отговорности, с които нейният собственик трябва да се съобразява, за да има валидна гаранция.

0 от 500
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Канада сервизна книжка няма. Има график кога се сменя маслото при определени условия. Не си задължен да сменяш маслото при дилър, но трябва да имаш фактура от сервиз, че е сменено. Ако ти поискат да представиш документацията при повереда и нямаш хартията, могат да ти откажат гаранцията.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до: Бай Пешо ( преди 2 години )
    Какви дъвки, какви 5 лв и как нередовното обслужване няма да ти прекрати гаранцията ми кажи? Ти някога поддържал ли си нов автомобил? Не нали, ама много знаеш. Всеки нов автомобил се продава със сервизна книжка. В нея се вписват обслужвания, ремонти и т.н. В тази книжка има сервизен план и е написано на колко км. или време се ходи да се обслужи автомобила, за да важи гаранцията. 1 месец разлика и 1000-1500 км да пресрочиш не са проблем и няма да отпадне гаранцията, но при повече отпада.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До жереми кларксонМоето волво е на 300 к км, масло сменям лятото. Сигурен съм, че ще изкара още толкова. Радвам му се и на него, и на живота.
  • #8
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Такава цена за смяна на двигател е пълна лудост, въпреки неземните цени на сервизите в САЩ. Другото е че този номер с нередовното обслужване е стара дъвка на дилърите но, не минава. Гаранцията не отпада! Трябва да има доказателства, че повишено триeне е причина за дефекта. Много българи вярват на глупостите на дилърите ни но, това са лъжи. Четете условията за гаранцията в оригинала на производителя. Той не позволява свободни съчинения по темата и яко ги "шамари" наще тарикати. Проверено лично!
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Жена да беше щях да го разбера, но мъж да направи подобна простотия нещо не ми се връзва тая работа. На таблото трябва да му излезе надпис или поне лампа да светне за сервизиране. Би трябвало да го има. Колата не е стара. 2018 всички имат до колкото знам и не съм виждал някоя да няма. Така, че сам си е виновен.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    най важното е маслото да се сменя според сезона че по нашите нашия географски ширини лятото е плюс 40 зимата минус 20 така че пролетта и есента масло и филтри ако не искате да хвърляте двигател и не забравяйте да правите декарбонизация на двигателя и се радвайте на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Масло и филтри на 10000
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Следващият път да си купи Тойота, а не ***.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бакшишо ( преди 2 години )
    Бакшишо хвърля гаранцията в коша и сменя маслото сам в гаража на колега. Че тия дават 100 години гаранция, за да те дерат с обслужвания.
  • #2
    7 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Специално за маслото не слушайте производителите! Следвайте елементарната логика и доказаните практики и ще колата ще ви служи вярно дълги години без повреди. Производителите нямат сметка от това. Те искат да купувате новия модел.По добре да слагаш евтино минерално масло и да го сменяш на 5000км отколкото да разчиташ на скъпо синтетично масло и да чакаш до 15хил. Ако ще и най хубавото масло на света да сложиш то пак става мръсно след 5000км и значително намалява способността си за смазване.