Японският производител Toyota представи новото, трето поколение на най-големия си всъдеход Sequoia. То излиза цели 14 години след своя предшественик, като промените са огромни и засягат както външния вид, така и техниката на модела. Те са особено важни за марката, защото Sequoia вече е основният SUV на марката на пазари, на които Land Cruiser вече няма да се предлага – като този в САЩ, например.
Третата генерация на всъдеход получава нов двигател и нова платформа Всички версии на Sequoia (моделна година 2023) идват с 3,5-литровия хибриден V6 с двойно турбо, който Toyota нарича i-Force Max. Двигателят развива 437 к.с. и 790 Нм въртящ момент, колкото и на друг модел на марката – Tundra. Скоростната кутия е само една – 10-степенен автомат.
Все още няма подробности за разхода на гориво, но от Toyota твърдят, че то е огромно в сравнение с предшественика. В основата на новата Sequoia е същата модулна платформа с каросерия на рама, използвана от най-новите Tundra, Land Cruiser и Lexus LX 600. Пакетът TRD Pro се предлага само със задвижване 4WD.
Окачването на Sequoia е независимо предно и многозвенно отзад. Като опции за модела се предлагат адаптивни амортисьори и въздушна система за изравняване на натоварването отзад. Всъдеходът вече може да тегли товар от 4082 кг, което е с 22% повече от предишното поколение. За модела се предлагат като опция специални удължаващи и прибиращи се огледала, които улесняват именно тегленето.
Салонът на всички версии Sequoia се предлага с три реда седалки. В зависимост от нивото на оборудване, вторият ред има или диван, или отделни кресла. Третият ред може да се плъзга напред и назад, като е комбиниран със система за по-лесно подреждане на товари в багажното отделение.
Всъдеходът се предлага с 5 нива на оборудване - SR5, Limited, Platinum, TRD Pro и Capstone. Всички те идват с пакет Toyota Safety Sense 2.5, отопляеми седалки, 12,3-инчов цифров приборен панел и система за панорамна камера. Базовият вариант SR5 има 8,0-инчов информационно-развлекателен дисплей, докато при версията SR5 Premium той е 14-инчов.
И двата модела SR5 се предлагат с пакет TRD Sport, който включва монотръбни амортисьори Bilstein и преработена настройка на пружините. Тези всъдеходи са качени на 20-цолови, матово-черни джанти, а не на стандартните 18-цолови размер. При SR5 Premium има отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляем волан и сенници за втория и третия ред.
Версиите със задвижване на четирите колела SR5 и Limited се предлагат с пакета TRD Off-Road. Той включва блокиращ заден диференциал, 18-цолови колела, система Multi-Terrain Select, контрол за подпомагане на спускане и контрол за пълзене. Има още амортисьори Bilstein и ревизирани пружини.
При Platinum са включени отделни седалки на втория ред, които са отопляеми и вентилирани, стерео-уредба с 14 високоговорителя, панорамен люков покрив, head-up дисплей, Qi безжично зареждане и чистачки със сензори за дъжд. Също така, фаровете и стоповете използват LED-осветление.
TRD Pro е нивото на оборудване за хора, които наистина искат да излязат извън пътя. Той разполага с вътрешни байпасни амортисьори Fox и 0,25-инчова предна плъзгаща пластина. Има също заключващ се заден диференциал, система Multi-Terrain Select, контрол за пълзене и контрол за подпомагане на спускане. Сред външните отличия са LED-светлинна лента като част от предната решетка и багажник на покрива.Външният цвят Solar Octane е изключителен за този клас.
На върха на гамата е версията Capstone. Тя разполага с 22-инчови цолови с хромирано покритие. Вътре има тапицерия от полуанилинова кожа с черно-бяла цветова схема. Дървена облицовка с отворени пори от американски орех украсява кабината. Акустичното стъкло на предните врати и допълнителното шумозаглушаване правят този модел по-тих в сравнение с другите версии на Sequoia.
Още снимки на новата Toyota Sequoia - вижте в галерията
Снимки: Toyota