IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейците загубиха интерес към Lada

Руските машини разчитаха на пралелен внос в ЕС, но и той спада

АвтоВАЗ напусна официално пазарите на Европейския съюз още през 2019 година, като руският автомобилен производител посочи за основна причина все по-затягащите се стандарти за вредни емисии. Руските машини трябваше да бъдат сериозно модернизирани, за да отговорят на новите регулации, което принуди компанията да се откаже от ЕС напълно, заради малкия обем продажби.


Lada


Въпреки официалното напускане на европейските пазари, някои автомобилни търговци продължаваха да предлагат машините на Lada неофициално, чрез така наречения "паралелен" внос. Търговците закупуваха автомобили от Русия и, позовавайки се на вратички в правилата, ги лансираха като употребявани или за специално предназначение.

Но и този бизнес явно вече започва да не е толкова доходоносен и интересен, тъй като продажбите на руските коли в Европа бележат спад за трета поредна година. Така, за изминалата 2021-ва, търговците са успели да реализират едва 1577 нови автомобили Lada, което прави с 22,9 процента по-малко, спрямо 2020 година.

Много е вероятно, след поредният спад, "паралелните" търговци съвсем да изгубят интерес към руските автомобили и вносът на модели на Lada на нашите пазари да се превърне по-скоро в нещо инцидентно. От друга страна, обаче, повишаването на цените при всички "западни" марки, включително и бюджетни като Dacia, може и да позасили интереса към моделите на АвтоВАЗ.

И докато в Европа нещата не са розови, в родната Русия Lada може да се похвали с успешно приключване на 2021 година. Въпреки кризата с микрочиповете, която породи забавяне на някои производства, марката е успяла да лансира у дома над 350 000 автомобила, което е ръст с 2,1% спрямо 2020. Нещо повече - два от моделите на компанията са на първо и второ място по популярност на пазара на нови коли.

0 от 500
  • #8
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Вълчо ( преди 2 години )
    Еееееее голям смях ,какви чипове какви 5 лева стига сте писали глупости преписвачи загубени .Нека да си пишат колко са продали но дали е истина или не само те си знаят преписвачи .Голяма загуба за европейския пазар ,колите със чипове марка Лада няма да се предлага .
  • #7
    30 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Със сигурност Ладата е по-добра от 15 годишен форд
  • #6
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Интересно ( преди 2 години )
    От край време подозирам че изискванията за евро категория, въздушна възглавница, лосов тест и каквото там се сетите е да редуцира марките и вносителите които не са от Европа. Защото кои са на върха на производството ? - германските производители. Така китайци, руснаци и индийци нямат шанс. Защо китайски компании напират да купуват европейски производители като волво , ягуар и др.?
  • #5
    34 rate up comment 33 rate down comment
    Нил ( преди 2 години )
    Това може да покаже колко е зле в Русия след като купуват Лади тук вече няма хора които биха сия купили аз лично от 1979г.карам Западни коли и винаги бих предпочел 15год.Форд пред Нова морално остаряла Лада.
  • #4
    30 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С паралелен внос и тарикатщини не става. На първият преглед излиза истината за изгорелите газове и европеецът няма да може да я ползва.
  • #3
    41 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е за кво им е като има Дачия.
  • #2
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При един нормален двигател, Вестата би била приемлив избор/компромис за не малко хора при двоумене между втора ръка и нов автомобил, които не струва поне 35-40000 лв.
  • #1
    9 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При един нормален двигател, Вестата би била приемлив избор/компромис за не малко хора при доумене между втора ръка и нов автомобил, които не сторува поне 35-40000 лв.