IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задвижване 4х4 - плюсове и минуси

Тази система има много сериозни предимства, но и някои недостатъци

Задвижването на четирите колела има много предимства. Опитните шофьори, които вече са успели да седнат зад волана на автомобил с задвижване на всички колела, най-вероятно ще кажат, че никога повече няма да карат коли само със задно или само с предно предаване. Същите тези автомобилисти обаче най-вероятно ще бъдат първите, които ще кажат, че 4х4, AWD или 4WD не са за начинаещи шофьори, които трябва да започнат с нещо по-просто.


4х4


Днес е трудно е да си представим, че в началото на 80-те години на миналия век задвижването на всички колела се свързваше изключително със специални превозни средства, наричани разговорно "джипове" и с камиони. Специалистите от Audi бяха първите, които масово инсталираха 4х4 система на леки коли. Оказа се, че задвижването на всички колела позволява най-ефективното използване на мощността на двигателя във всеки режим на шофиране. Освен това задвижването на всички колела е успя да осигури на автомобилите по-голяма стабилност в завои.

Едва ли някой ще отрече, че задвижването на четирите колела има набор от сериозни предимства. Автомобил със задвижване на четирите колела изпитва далеч по-малко затруднения през зимата и в лоши пътни условия, а и в повечето случаи такива автомобили разполагат с повишена динамика спрямо аналогични превозни средства с другите видове задвижване. В същото време би било грешка 4х4 да се възприема като панацея за всеки проблем. Добре известно е, че шофирането на автомобил зависи от състоянието на гумите, както и от професионалните способности на шофьора.


4х4


В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация.

В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда.

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Селяндур с джип ( преди 3 месеца )
    Съседът ми с Ауди Allroad не можа да излезе от паркинга при 30 см сняг. Трябваше да му отваряме път с раКиата. Не ми ги хвалете тия германистански маркетинг продукти.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    777 ( преди 3 месеца )
    1.9 tdi quattro ! Мечта!
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Tre Fill ( преди 3 месеца )
    Една безсмислена статия. Нищо не казва и е само загуба на време.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ...! ( преди 3 месеца )
    пак шекерлъци!
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Задвижване 4х4 - плю ( преди 3 месеца )
    Минусите са в главата на аФтокомедиантите, живеещи още в 80-90-те години на миналия век!
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Турбо бяха от 90-те от 80-те бяха би бип
  • #25
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Чики Рики ( преди 3 месеца )
    Статията е писана от човек, който е виждал 4х4 само на снимка във вестника или на картинките от дъвки Турбо от 80те години. Пълна смехория. Най-добрите системи с 4х4 са на Субару и Ауди, всичко друго е *** в този сегмент.
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бат Васко ( преди 3 месеца )
    Много зависи къде живеете и дали сте рибар или ловджия!Ако живеете в балкана или сте рибар или ловджия,определено ви трябва 4х4!Най доброто такова за леки коли е на Ауди(quattro)и на Субару!и двете са с постоянно зацепени диференциали!друго важно нещо са гумите и клириенса!во
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Ал ( преди 4 месеца )
    Разликата между 12лт./100км. и 17лт./100км. газ е голяма.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Alexxx ( преди 4 месеца )
    Не съм запознат с 4х4,но явно тук да попитам.Винаги ли е включено 4х4?Примерно ако купя Мерцедес "Е" класа или Ауди "А6" примерно,винаги ли ще функционира 4х4? Живея на високо и зимата е "страшна" много сняг. От 12 години карам Мерцедес "Е" класа задна предавка и понякога боксувям,та се чудя дали да купя 4х4. Благодаря за помощта.