IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо и как опитните шофьори загряват амортисьорите в студено време

През зимата сгъстеното масло не може да премине през каналите

Много шофьори съзнателно загряват двигателя и скоростната кутия, преди да потеглят на път през зимата. Но малко хора знаят, че елементи от окачването на модерен автомобил също трябва да се загряват, особено когато навън е много студено. Сега ви разказваме как да правилно да ги „затоплите“ за да не давате пари за ремонт по-късно.


амортисьори


Шасито на автомобила също изисква загряване, особено амортисьорите. Но за разлика от захранващия блок, те се загряват в движение с ниска скорост. В същото време е много желателно пътят да е гладък и без дупки. В противен случай ще възникне ситуация, когато поради пропадане на колелата в ями, сгъстеното масло на амортисьорите няма да може да премине през каналите, което ще доведе до проблеми в неговата циркулация.

А при ударно натоварване се увеличава рискът от повреда на уплътненията на ствола или загуба на херметичност във въпросните уплътненията, което води до изтичане на маслото. Ако се появят течове на масло, амортисьорът трябва да бъде сменен, тъй като той вече е „мъртъв“.

Сега ще ви кажем колко време отнема загряването на амортисьорите. В нашия случай не е важно времето, а разстоянието. Ако температурата навън е около минус десет градуса, тогава маслото се загрява и достига стандартната работна температура след около 600 метра пробег. Припомняме, със спокойно движение и без щурмуване на ями или неравности.


амортисьори


Също така отбелязваме, че загряването на амортисьорите преди пътуването не е достатъчно за тяхното "здраве". Факт е, че с увеличаване на скоростта амортисьорите започват да се охлаждат от ледения въздух и ако е много студено, тогава работната температура на маслото може да падне.

Това също води до намаляване живота на частите. И още нещо, производителите умишлено намаляват ресурса на съвременните амортисьори. Те "живеят" около 60 000 км, а тежката експлоатация допълнително съкращава жизнения им цикъл.

0 от 500
  • #3
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Покрай статийките тук ми хрумна страшна идея - микрувълнова за автомобили! Вкарваш я, загряваш я цялата до 90 градуса и шофираш без да се притесняваш, че някой болт няма да е загрял до "правилната" температура! ... Румене, от четене на руски форуми доста си изпаткал вече!
  • #2
    13 rate up comment 7 rate down comment
    хаха ( преди 2 години )
    За амортисьорите за първи път чувам, но знам че скоростната кутия наистина може да се загрява на място но само при някой камиони и при японски джипове от по старите които имат свободна предавка на втория лост на раздатъчната кутия. Освен за загряване тази свободна предавка служи и за задвижване на външна техника към скоростната кутия. например помпа за вода, генератор за ток или др машина.Слага скоростната кутия на скорост, а раздатката на свободна и така върти на място.
  • #1
    21 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Стига легенди и откровени глупости, преписани от руски сайтове! Амортисьори съм сменял след не по-малко от 200 хил. км. А я ми обяснете как ще загреете скоростната кутия преди тръгване и колко време ще трябва да работи двигателят на място! Колко често в България е -10, че това ви е ориентир. Има зими, в които в повечето населени места температурата не достига такива стойности. Това е екстремна температура за България и твърде рядка.