IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално издържа електромобил в задръстване при голям студ?

Експеримент разби още един от митове за колите на ток (ВИДЕО)

Много хора си мислят, че електромобилът може да се окаже истински капан, ако остане в трафик за по-дълго време. Притеснението им е, че батерията може да се изтощи, особено през зимните месеци, когато е включено отоплението на колата.


трафик


През декември на магистрала I-95 във Вирджиния се образува огромно задръстване по време на снежна буря, което накара мнозина недоброжелатели на електромобилите да твърдят колко лошо е да си заседнал в студа с кола на ток. Експеримент на Dirty Tesla обори тези твърдения.

Факт е, че превозните средства с двигател с вътрешно горене, които останат без гориво в подобна ситуация, лесно могат да бъдат заредени и да продължат пътя си. Електромобилът обаче не може, а след като батерията му се изтощи, той няма как да бъде помръднат. И трябва да бъде качен на платформа, за да бъде преместен.


електромобили


В същото време електрическата кола не се нуждае от почти нищо на празен ход и ще изразходва енергия само за отопление на купето. Това накара екипът на Dirty Tesla да провери колко точно енергия е необходима, за да се поддържа отоплението на купето, докато колата стои на място.

Експериментът беше направен с електромобили на Tesla, но трябва да се отбележи, че в случая са използвани както кола с термопомпа (Model Y), така и такава, която загрява кабината с класически нагревател (Model X). И двете са заредени на 90% и са оставени на студа. Метеорологичните условия за експеримента на Dirty Tesla са дори по-сурови от тези във Вирджиния. Температурата на въздуха е -9,5 градуса по Целзий в началото на експеримента и пада до -11 градуса два часа по-късно. За сравнение, по време задръстването във Вирджиния минималната температура е била -5 градуса.


електромобили


В колите температурата е настроена на 21 градуса по Целзий, като след 12 часа престой батерията на Model Y спада от 91% на 58%, изразходвайки 26,5 кВн/ч. Това означава, че пълната батерия ще издържи около 36 часа. Батерията на Model X спадна от 90% на 47% и използва 43 кВт/ч, като би трябвало да изкара 28 часа (термопомпата явно помага).

През следващите 6 часа екипът на Dirty Tesla намали настройката за вътрешна температура до 16 градуса, като това доведе до спад на батерията в Model Y от 58% на 48% с използвани 8 кВт/ч. Това ще увеличи издръжливостта на автомобила до 60 часа.


електромобили


За сравнение, изчисленията на организаторите на експеримента показват, че автомобил с двигател с вътрешно горене ще изкара 52 часа в същите условия. А това означава, че електромобилът е напълно сравним с кола с конвенционален двигател, като дори в някои случаи го превъзхожда, тъй като при него температурата може да се намалява и така той да издържи повече.

ри автомобилите с двигател с вътрешно горене това не е от особено значение, тъй като топлината е страничен продукт от работата на двигателя на автомобила.


Снимки и видео: Carscoops

0 от 500
  • #64
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Брцк ( преди 2 години )
    Хората виждат капана на електриката
  • #63
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 66 ( преди 2 години )
    Ще се прибереш с един резервоар ама друг път!? И ние го гледахме клипа, изкривяваш информацията и то много, никъде нямаше зор, прибраха си се както си трябва. Видя ли и, че стоене 5 часа на граница, играене на игрите в колата, с вкл.термопомпа,декември месец са изхабени 4 квт от батерията? ! Като не сте виждали Тесла, поне пишете обективно!?
  • #62
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Таксиджията ( преди 2 години )
    Шофирам по цял ден като таксиджията.Много често виждам репатрирани електрички,та защо не пишете и минусите,че не спряхте да ги хвалбите. Шофирам с LPG ако свърши газта ще мина на бензин,но няма да закъсам. Колата ми е 10.000 лв и с още толкова ще карам още 10 години напред. Ел колата,особено Теслата е над 50,000? тока е безплатен още година две ми после? В западна Европа беше безплатно,но сега си плащат за зареждането. Абе в голям филм са тези с ел колите.
  • #61
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    Колко харчи не ме интересува.Гледах едно видео в тубата,как някакъв си купува Тесла в Мюнхен и докато се прибере в България голям зор 5 зареждания с по 1 час чакане. Ако пътуваше с жената и децата щеше да е още по голямо ШОУ,че ще го накарат да я продаде. Аз карам Мерцедес W213 D2,2 Motor 9скорости и с един резервоар ще се прибера.Ще дам за гориво повече от него 30лв,макар,че докато заребят ще е безплатен тока някъде,ами после? Сега рекламират ел.колите,което си е пропаганда,като ваксинирай се ...
  • #60
    5 rate up comment 6 rate down comment
    шофер ( преди 2 години )
    Абсолютно НЕВЕРНО. Лято, 32оС, електрически котлон на ФВ на 100% батерия на НДК в задръстването по България до Бояна в 17:30 го взе за 35 минути с климатик настроен на 21оС и батерията в Бояна бе 32%. За 35 минути и 6 километра каране!!!! ТЕСЛА лъжат!!! ДВГ форевер.
  • #59
    13 rate up comment 0 rate down comment
    име ( преди 2 години )
    Нещо много важно са пропуснали, както и автомобилите с ДВГ така и електричките все пак за да се местят по малко им трябва енергия и надявам се всички знаем, че тогава се изразходва най-много енергия за да тръгне един автомобил. Ако и ДВГ и колата ти харчи 10л на 100км, тогава може да стане 20л, дори и повече. Реалният тест ще е да местят с 10м колата на всеки 5 мин примерно, докато се изтощи батерията. Качвам се сутринта 47км ми остават, карам около 15км реални ми показва, че ми остават 18км...
  • #58
    11 rate up comment 1 rate down comment
    З. ( преди 2 години )
    Научете се по дяволите как се пише киловатчас!!!! Какви са тия квн/ч, квт/ч?!?!?!
  • #57
    6 rate up comment 1 rate down comment
    totokant ( преди 2 години )
    Само да питам, колко пъти се случвало подобно събитие на I-95, във Вирджиния през последните 20 години?И другият ми въпрос е как събитията във Вирджиния, САЩ имат някакво смислено значение за България, Европа?
  • #56
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 2 години )
    Мого ми е интересно като си в трафик блокаж на магистралата и ти свърши бензина, как лесно решаваш проблема?!?!?
  • #55
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Некакъв ( преди 2 години )
    Пак се опитват да правят реклама на тия ***, дето не стават за нищо!!! На задръстване аз изгасвам колата. Като започва да става студено пак паля и работи, докато се стопли вътре и така... Двигателят не изстива бързо.