IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Неочаквани промени на върха във VW Group

Шефът на Skoda застава начело на компанията Volkswagen

Изпълнителният директор на марката Volkswagen Ралф Брандщатер ще поеме ръководството на операциите на VW Group в Китай, а неговото място в компанията ще бъде заето от шефа на Skoda – Томас Шефер, съобщават медиите в Германия.


Ралф Брандщетер


Още преди дни стана ясно, че Брандщетер влиза в Управителния съвет на концерна, като новата му роля ще бъде да отговаря за най-важния пазар – този в Китай. Досега операциите на групата там се ръководеха от Стефан Воленщейн, но кой ще бъде преместен на нова позиция, която засега не е известна.

Към момента близо 40% от продажбите на VW Group се падат на китайския пазар, но този резултат е много под целта, която германският концерн си е поставил. Търсенето на електрическите модели от серията ID е значително по-слабо от очакваното заради кризата с микрочиповете, както и за конкуренцията с Tesla и местни марки като Nio и Xpeng.

На Брандщетер се разчита именно за подобряване на този резултати, като той ще трябва да напусне щаб-квартирата във Волфсбург и да се премести в Пекин за новата си роля. Предложението той да отиде в Китай е направено от главния изпълнителен директор на VW Group Херберт Дийс още през лятото, но тогава Брандщетер е отказал. Сега обаче за това са поискали от Надзорния съвет на концерна.

Мястото на Брандщетер начело на Volkswagen ще заеме шефът на Skoda Томас Шефер, който преди време заемаше същата позиция в Daimler. Той се присъедини към групата през 2012 г., когато пое ръководството на операциите в Южна Африка, а от 2020 г. е начело на чешкия производител.

Промените трябва да бъдат одобрени от Надзорния съвет на VW Group по-късно ден. Очаква се, на заседанието да бъде решено Дийс да запази поста си на главен изпълнителен директор на VW Group въпреки призивите за отстраняването му от представителите на синдикатите. Те са против него заради изявлението му, че за да се конкурира с Tesla, концернът трябва да съкрати значителен брой работни места.

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "80% от българите са ***." Иво Христов, дупетанин от биесиепието
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    @1 ( преди 1 месец )
    Тинтирито и Бензина не са напушени, а по скоро са опушени. Още си вярват че докоснали се до истински бързи и лесни за управляване автомобили, хората ще ги търпят да ръмжат и пушат из големите градове.На село може. Да карат джибрите с истински премиуми с ръчни скорости и на газчица.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    правомощията на дийс са орязани, това значи фалит, да им е честит
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 месец )
    Значи пет години по-късно Volkswagen започнаха да споделят вижданията ни за електромобилите. След още 15 години и тинтири-минтири и компания ще схванат за какво сме говорили преди 5 години. След десетина години все още ще вярват че Тесла ще фалира всеки момент и модата на електромобилите ще отмине, когато всички напушени си купят по една Тесла, а останалите нормални си купуват нормални автомобили с ДВГ. След 15 години ще осъзнаят, че те са единствените напушени, а другите 95% карат електричк ...