IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis няма идея как да печели от електромобили

Според Карлос Таварес, автомобилната индустрия насила е била принудена да мине към коли на ток

Шефът на корпорацията Stellantis - Карлос Таварес, призна, че няма идея как да превърне производството на електрически превозни средства в печеливш бизнес. Пред агенция Reuters той беше категоричен, че автомобилните компании са „насилвани“ да електрифицират своята гама, което предполага забрани за продажба на нови автомобили с традиционни двигатели в много страни по света.


Карлос Таварес


Още през миналото лято Stellantis обяви предстояща пълна електрификация на всичките си 14 марки - Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram и Vauxhall. За всяка от тях дори бяха измислени нови лозунги - от „Затопляйте хората, но не планетата“ за Abarth до „Сега„ готино „означава „зелено““ за Opel.

Освен това, концернът ще инвестира над 30 млрд евро в електрификация на предлаганите от него модели. Целта е до 2030 г. 70% от европейските продажби и 40% от тези в Северна Америка да идват от електрически автомобили и хибриди. Само 6 месеца по-късно обаче Таварес е на точно обратното мнение.

Според него, индустрията не се променя по собствена воля, а електрификацията добавя 50% към себестойността на всеки произведен автомобил. Корпорацията не може да прехвърли допълнителните разходи върху купувачите, тъй като в този случай рискува да загуби своите клиенти от средния клас, които просто не могат да си позволят рязко повишените цени на автомобилите.

Не всички производители ще преживеят прехода към нова мобилност, тъй като през следващите 5 години компаниите ще трябва да увеличават производителността от сегашните 2-3% на година до 10% на година. Времето ще покаже кой играч ще се справи с тази трудна задача“, каза още шефът на Stellantis.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Само питам ( преди 2 години )
    А тока от какво ще го правим,че той не извира отнякъде.Като почнат да продават по 100 милиона леки автомобили всяка година,някой замисля ли се за тока.Не може да горим въглища,други изкопаеми също,не може ядрена енергия...Само от вятъра и слънцето няма да стане.Видяхме тази година какво стана с цените на тока и газа.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоз човек нещо се прави на луд. В Европа може да слагат каквито си пожелаят цени на електрическите коли и европейците ще ги купуват, щото са зелени и са им обяснили, че е много изгодно да плащаш 3 пъти по-скъпо, че да запушеш озоновата дупка (която е запушена вече). В останалия свят ще си продават бензинови коли още 100 години. Просто трябва да си организират пазарите извън Европа.
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    За да сме точни, до 5 години не цените на електричките ще паднат, а цените на коли с ДВГ ще се повишат. Това се случва и в момента и от там идва основното сближаване в цените. А можеш да си сигурен, че Тойота няма да фалира както си го представяте.
  • #14
    4 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    #16 значи не си се качвал. С 5 минава 4500. С 250 минава 200. Със 120 прекосява страната. Стара S-ка на задно. Обаче е на въздушно окачване и вози като кораб. Голям, тежък, стабилен шлеп. Качвам се на околоверса, един с червена R8-ца реди перата по рампата, стоях му на задния стоп и накрая го резнах отдясно, че ме отегчи ужасно :D
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    Като не можеш да спреш нито пушека, нито сегменти/гумички клапани да пропускат масло; като нямаш нефт в двора, нито рафинерии, какво ти остава Карлито? Н'дей дра ризата. Свършен факт.
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Така или иначе се минава на електеички с всяко изпомпване на помпата и нефта намалява а без нефт няма резервоар и после оревоар
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    някой друг път е въпрос на вкус, на мирис е
  • #10
    17 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, ами не е единствения. Бившият шеф на МБ го каза същото, но отиде в пенсия. Тойота също, БМВ и те се заиграха с електрички, ама сега казаха, че все още остават на ДВГ. Скоро ще се появят и още и искрнно се надявам, това безумие да се слага каруцата пред коня да спре. Нека има електрички, който иска, но не и насила. Споровете ДВГ/Електро са като веган/месоядни.. безсмилени. Всичко е въпрос на вкус.
  • #9
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хубаво е, че поне си признавате колко ви е голям мозъка
  • #8
    13 rate up comment 6 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    точно ти ще минеш на електричка само като се качиш на тролей! Искаш ли да се хванем на бас, че до 2035 година ще продължиш да си караш дизелови кошници!!!