IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Stellantis няма идея как да печели от електромобили

Според Карлос Таварес, автомобилната индустрия насила е била принудена да мине към коли на ток

Шефът на корпорацията Stellantis - Карлос Таварес, призна, че няма идея как да превърне производството на електрически превозни средства в печеливш бизнес. Пред агенция Reuters той беше категоричен, че автомобилните компании са „насилвани“ да електрифицират своята гама, което предполага забрани за продажба на нови автомобили с традиционни двигатели в много страни по света.


Карлос Таварес


Още през миналото лято Stellantis обяви предстояща пълна електрификация на всичките си 14 марки - Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram и Vauxhall. За всяка от тях дори бяха измислени нови лозунги - от „Затопляйте хората, но не планетата“ за Abarth до „Сега„ готино „означава „зелено““ за Opel.

Освен това, концернът ще инвестира над 30 млрд евро в електрификация на предлаганите от него модели. Целта е до 2030 г. 70% от европейските продажби и 40% от тези в Северна Америка да идват от електрически автомобили и хибриди. Само 6 месеца по-късно обаче Таварес е на точно обратното мнение.

Според него, индустрията не се променя по собствена воля, а електрификацията добавя 50% към себестойността на всеки произведен автомобил. Корпорацията не може да прехвърли допълнителните разходи върху купувачите, тъй като в този случай рискува да загуби своите клиенти от средния клас, които просто не могат да си позволят рязко повишените цени на автомобилите.

Не всички производители ще преживеят прехода към нова мобилност, тъй като през следващите 5 години компаниите ще трябва да увеличават производителността от сегашните 2-3% на година до 10% на година. Времето ще покаже кой играч ще се справи с тази трудна задача“, каза още шефът на Stellantis.

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Само питам ( преди 1 месец )
    А тока от какво ще го правим,че той не извира отнякъде.Като почнат да продават по 100 милиона леки автомобили всяка година,някой замисля ли се за тока.Не може да горим въглища,други изкопаеми също,не може ядрена енергия...Само от вятъра и слънцето няма да стане.Видяхме тази година какво стана с цените на тока и газа.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоз човек нещо се прави на луд. В Европа може да слагат каквито си пожелаят цени на електрическите коли и европейците ще ги купуват, щото са зелени и са им обяснили, че е много изгодно да плащаш 3 пъти по-скъпо, че да запушеш озоновата дупка (която е запушена вече). В останалия свят ще си продават бензинови коли още 100 години. Просто трябва да си организират пазарите извън Европа.
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    За да сме точни, до 5 години не цените на електричките ще паднат, а цените на коли с ДВГ ще се повишат. Това се случва и в момента и от там идва основното сближаване в цените. А можеш да си сигурен, че Тойота няма да фалира както си го представяте.
  • #22
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Striker ( преди 1 месец )
    Ама никой не ви насилва да правите автомобили. Затова казвам, че компании като Тесла, Ривиан, Лусид са бъдещето. Динозаври като Соцваген, Мерцедес, ГМ, Тойота и подони просто не схванаха и до ден днесшен идеята за електрически автомобил. Затова и Тесла струва повече от цялата индустрия, затова стана най-продавана кола и то в Германия.
  • #21
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Продължение ( преди 1 месец )
    Стогодишните автомобилни концерни дори не осъзнават, че политиците им правят услуга, като ги подтикват със забрани на продажба на нови ДВГ след 10-20 години. Така или иначе след максимум 5 години цените на електромобилите ще паднат под тези на бензиновите и клиентите масово ще минат на електромобили. Най-яркият пример какво би се случило с всички компании, ако не ги бяха притиснали ще е Тойота, която няма да може да отговори на пазарното търсене, защото е неподготвена и ще последва nokia.
  • #20
    9 rate up comment 10 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    Никой никого не кара насила да произвежда електромобили. Никой никого не кара да произвежда автомобили по принцип. Ако искат да произвеждат, ако искат да не произвеждат. Преди автомобилните компании извиваха ръцете на политиците, със заплахите че ще ги оставят без транспорт и затова не могат да намалят вредните емисии. Откакто се появи Тесла, заплахите им не вървят. Народа няма да остане без транспорт и масово купува електромобили 10 години преди началото на забраните. Китайците и те не спят.
  • #19
    4 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    #16 значи не си се качвал. С 5 минава 4500. С 250 минава 200. Със 120 прекосява страната. Стара S-ка на задно. Обаче е на въздушно окачване и вози като кораб. Голям, тежък, стабилен шлеп. Качвам се на околоверса, един с червена R8-ца реди перата по рампата, стоях му на задния стоп и накрая го резнах отдясно, че ме отегчи ужасно :D
  • #18
    6 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Като не можеш да спреш нито пушека, нито сегменти/гумички клапани да пропускат масло; като нямаш нефт в двора, нито рафинерии, какво ти остава Карлито? Н'дей дра ризата. Свършен факт.
  • #17
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така или иначе се минава на електеички с всяко изпомпване на помпата и нефта намалява а без нефт няма резервоар и после оревоар
  • #16
    16 rate up comment 15 rate down comment
    BENZIN ( преди 1 месец )
    На токаджиите им се иска на сила да мине всичко на електрички, защото се надяват след 15тина години да пуснат някоя Тесла на Горубляне, която е карана от норвежка бабичка и да сменят дизеловия голф 3, за еУектрическа бегачка, на която пробега и е паднал на 20тина километра и то, ако караш с 5. Ще ме спукате от смях. Жалкото е че не сте смешни, а нямате как да се видите в огледалото и да разберете, че сте трагични.