IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis няма идея как да печели от електромобили

Според Карлос Таварес, автомобилната индустрия насила е била принудена да мине към коли на ток

Шефът на корпорацията Stellantis - Карлос Таварес, призна, че няма идея как да превърне производството на електрически превозни средства в печеливш бизнес. Пред агенция Reuters той беше категоричен, че автомобилните компании са „насилвани“ да електрифицират своята гама, което предполага забрани за продажба на нови автомобили с традиционни двигатели в много страни по света.


Карлос Таварес


Още през миналото лято Stellantis обяви предстояща пълна електрификация на всичките си 14 марки - Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram и Vauxhall. За всяка от тях дори бяха измислени нови лозунги - от „Затопляйте хората, но не планетата“ за Abarth до „Сега„ готино „означава „зелено““ за Opel.

Освен това, концернът ще инвестира над 30 млрд евро в електрификация на предлаганите от него модели. Целта е до 2030 г. 70% от европейските продажби и 40% от тези в Северна Америка да идват от електрически автомобили и хибриди. Само 6 месеца по-късно обаче Таварес е на точно обратното мнение.

Според него, индустрията не се променя по собствена воля, а електрификацията добавя 50% към себестойността на всеки произведен автомобил. Корпорацията не може да прехвърли допълнителните разходи върху купувачите, тъй като в този случай рискува да загуби своите клиенти от средния клас, които просто не могат да си позволят рязко повишените цени на автомобилите.

Не всички производители ще преживеят прехода към нова мобилност, тъй като през следващите 5 години компаниите ще трябва да увеличават производителността от сегашните 2-3% на година до 10% на година. Времето ще покаже кой играч ще се справи с тази трудна задача“, каза още шефът на Stellantis.

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирито и бензинджията няма ли ги още?
  • #6
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    смотани са, ама и вие сте смотани, така че смело си купувайте колите им
  • #5
    13 rate up comment 12 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Ми те нали и нашите форумци толкова много вият! Защото като се мине на електрически и гаражчетата им, дет им викат сервизи, умират!
  • #4
    13 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма да могат да печелят от резервни части и сервизи, ако всичко мине на ток. Сега печелят страшно много от гаранционното обслужване, което си е един вид яко изстискване и нагло изнудване на клиентите. С нетърпение чакам деня в който няма да имат възможността да се гаврят с хората за щяло и нещяло.
  • #3
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Мда ( преди 2 години )
    Принудителната електрификация, ще е като принудителната ваксинация! Пълен крах! Колкото държавите с 80% ваксинирани пребориха вируса, толкова електрификацията ще се случи както я планират разни политици! А тук разни фенчета на ЕЕЕЕЛон, дето ама никога няма да могат да си позволят някоя от колите му, още се надяват да имат евтини коли дето да ги карат за без пари!Вчера бат ви Елон продаваше "дизайнерски сви.,.рки" по 50 долара,да бяхте си купили!Това щеше да е единствената Тесла която може да имате!
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Do 2 ( преди 2 години )
    А ти знаеш ли как да си купиш кола на "Елон" ?! Даже името му не можеш да пренесеш в правилна транскрипция, ама иначе много ги разбираш нещата!
  • #1
    32 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-после един корпоративен шеф да каже това което всички си го мислят.