IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи най-мощния модел в историята си

Кросоувърът XM e самостоятелна разработка на M-подразделението на баварците

Германският производител BMW представи големия си кросоувър Concept XM. Това е първият хибрид BMW M и едва втори самостоятелен модел на спортното подразделение на марката след купето M1 от 70-те години на миналия век. А серийният му вариант, който ще излезе догодина, ще бъде и най-мощният автомобил в историята на баварската марка.


BMW Concept XM


Трябва да свикваме и с друго – това „лице“ вече ще се използва за всички основни модели на BMW, като се започне от 5-Series. Неговите основни характеристики са огромните „ноздри“ на решетката на радиатора, кухина с емблемата на марката между тях и двуетажна оптика, като отгоре са светлините и мигачите, докато основните фарове са разположени по-ниско.

Въпреки че е изграден на същата платформа като на моделите X5, X6 и X7, новият флагмана на марката има напълно оригинална каросерия. Задната част се различава от всичко, което сме виждали до момента, а двете емблеми в горната част на стъклото на багажника са препратка към оригиналното BMW M1, което имаше подобна форма на капака на двигателя.


BMW Concept XM


Интериорът на концептуалния модел е разделен на две цветови зони – отпред е познатият кокпит с високо разположен централен тунел, а на вторият ред е така наречения М Lounge с мек заден диван. Извитият екран на интрефейса пред водача, съчетаващ приборен панел и дисплей на информационно-развлекателната система вече е познат от серийните BMW iX и i4.


BMW Concept XM


Силовият агрегат на BMW Concept XM се състои от 4,4-литров V8 двигател и електромотор със съвкупна мощност от 750 к.с. и 1000 Нм. Само на електричество кросоувърът може да измине до 80 км по цикъла WLTP, а това го прави не само най-мощният, но и най-екологичният (извън електромобилите) граждански модел на баварците.

От BMW посочват, че серийният модел, изграден изцяло на концепта, ще бъде качен на конвейера през 2022 г. Производството на XM ще се осъществява в завода в Спартенбърг (Южна Каролина), където се правят всички кросоувъри на марката без X1 и X2. Цените все още не са обявени, но се очаква да стартират от около 130 000 - 150 000 евро.

Още снимки на най-мощното BMW - вижте в галерията:

Снимки: BMW

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Германското автомобилостроене върви обратно на световните тенденции и ще бъде наказано.Премиум не е брутален, мощен и излишно бърз динозавър с нагъгрени кожени дивани, като турска холна гарнитура. Много таблети, масажи на седалките, затопляне на волана и пр. "ексти"Премиум е удобен практичен, достатъчно бърз и комфортен автомобил. Най-вече много безопасен и екологичен и с пипъл френдли на дизайн. Като Тесла и Волво.
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Грозотия като всяко БМВ.Този път са крали дизайнът от Тесла,Кадилак и Шкода.Отпред мяза на прасе.Всъщност за фирмените стандарти сигурно дизайнът е добър.
  • #5
    25 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този пропов под мен е много зле. Типичен бмв фен - празна глава.
  • #4
    7 rate up comment 30 rate down comment
    пропов ( преди 2 години )
    Колата е звяр. Брутална и доминираща. Това се очаква от един топ модел на преиум производител. Не е за скромни хорица и няма нужда. За тях има други марки. Пропорциите са идеални и цялото внушение на дизайна крещи - доминация и надмощие. Има достатъчно хора, дето ще искат и ще могат да си позволят такъв безскрупулен и недръжелюбен звяр. Аз липно съм очарован и от препратките към стари легендарни модели. Вписват се, който познава историята на марката също ще се зарадва.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Форсирали са още мотора за да стига по-бързо до сервиза. След като карах вече този *** (вярно че беше 2017, но едва ли нещо се е променило оттогава освен цената), няма сила на света която да ме накара пак да си го купя. Но БМВ си го продават на феновете.
  • #2
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Айдеееее... пак 300 000 лв. Тези не се ли научиха, че повече от 200 000 не давам за кола.
  • #1
    32 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази "красота" направо не мога да и се нарадвам... Светът не отива на добре...