IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi беше признат за съучастник в „Дизелгейт"

Ръководител на компанията е знаел за нередовния софтуер на двигателите на Volkswagen

Освен Volkswagen, Audi също е заблудила съответните органи и клиентите си „неморален" начин, като е оборудвала своите автомобили с двигатели със софтуер, който манипулира вредните емисии. Това постанови Федералният съд в Карлсруе.


Audi дизел


Базираният в Инголщат производител е пуснало на пазара превозни средства, оборудвани с двигателя EA 189 на Volkswagen, въпреки че „поне едно отговорно лице" в компанията е знаело за наличието на софтуер, който е незаконен, се посочва още в решението на съда.

„Това решение означава, че Audi също носи отговорност за манипулираните двигатели, разработени от Volkswagen. И дава възможност на засегнатите потребители да си потърсят правата по съдебен път", коментира адвокат Клаус Голдщайн.

От своя страна, Audi ще трябва да плаща обезщетения, след като през май 2020 г. същият федерален съд разпореди на Volkswagen да възстанови разходите на потърпевш клиент. Две години по-рано компанията от Инголщад се съгласи да плати глоба от 800 млн евро, поискана от прокуратурата в Мюнхен, като понесе и наказателна отговорност.

В момента тече процес срещу бившия шеф на Audi - Рупърт Щадлер, който беше обвинен още през 2020 г. До момента скандалът с манипулираните двигатели, наречен „Дизелгейт", струва на VW Group повече от 30 млрд евро, като те бяха платени предимно в САЩ, където германският производител се призна за виновен в измама през 2017 г.

През есента на 2015 г. Volkswagen призна, че е оборудвал 11 милиона от своите дизелови превозни средства със софтуер, способен да прикрива вредните емисии, понякога надвишаващи до 40 пъти разрешените стандарти. Около 8,5 милиона от превозните средства са в Европа. В Германия производителят сключи през април 2020 г. споразумение с асоциацията на потребителите (VZBV), което ще струва на концерна около 750 млн евро.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Закривай!
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    bbb ( преди 2 години )
    КИСЕЛО Е ГРОЗДЕНЦЕТО.....
  • #5
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички Аудита станаха абсолютно еднакви, лично аз ако си купя А8 или А6 искам да се различавам от останалите прошляци. За жалост това не е точно така и няма как да стане.
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Ха ха ( преди 2 години )
    Ауди бил премиум автомобил, а?
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Далеч не трябва вината да се хвърля само върху ВАГ груп. Въобще целият дизелов бум в Европо в началото на века беше една абсолютна лудост, за която ще си плащаме още дълго време. Особено пък в нашия затънтен край където разпадащите се дизелови автомобили ще се търкалят още дълго време.
  • #2
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Цирка ( преди 2 години )
    е пълен. Не били знаели - ясно е, че са знаели.Но да не би останалите производители да работят по някаква друга физика и т.н.? Американците с техните "кораби" са много еко?! Просто от VW много си повярваха и големият брат ги поряза. А и лесно можем да се сетим кой ще плати глобите... Така че, леко с "радостта".
  • #1
    22 rate up comment 7 rate down comment
    онЗи ( преди 2 години )
    дано ги осъдят и тях и да им забранят таралясниците да се движат докато не ги оправят