IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes обяви премиера на електромобил с над 1000 км пробег

Бъдещият EQXX ще постави рекорд по аеродинамично съпротивление

Още преди година Mercedes-Benz обяви, че разработва електромобил, който ще изминава над 1000 км с едно зареждане на батериите. Сега един от членовета на Борда на директорите на компанията – Томас Шефер, публикува скици на модела и посочи датата, на която той ще бъде представен.


Mercedes-Benz  EQXX


Премиерата на бъдещия EQXX ще се състои на 3 януари 2022 г., като електромообилът ще предлага рекордно нисък разход на енергия в реални условия. Това ще важи най-вече за движение по магистрала, където колата ще изминава повече от 1000 км.

От показаните скици става ясно, че моделът ще получи аеродинамична каросерия с много нисък коефициент на съпротивление. Той ще бъде по-малък от този на флагмана на марката при електромобилите – EQS, което означава и рекордни стойности. Вместо традиционните външни огледала ще бъдат поставени видеокамери, предаващи картината вътре в автомобила.


Mercedes-Benz  EQXX


Засега от компанията не посочват сроковете за излизане на пазара на серийния Mercedes-Benz EQXX. По-рано се твърдеше, че до 2025 г. гамата на марката ще нарасне до 10 модела. Сега в нея влизат серийният електрически кросоувър EQC, миниванът EQV, както и седаните EQS и EQE. В зависимост от модификацията пробегът на тези модели варира от 400 до 600 км, въпреки че за EQS се твърдеше, че ще минава до 770 км.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    И с кое точно немеца биеше американеца? Рекордът по челно съпротивление не е на EQS, а на Model S. Американеца има един суперкомпютър с гениален софтуер, управляващ всеки изпълнителен механизъм. Немеца има 200 несъвместими компютърчета и 5 км кабели в повече. Немците разглобиха една Тесла и се охълцаха - 20 години назад .. Нямат термо-система octovalve, нямат карбонови ротори, нямат Supercharger мрежа, нямат нищо.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И цена над 300 000 лв
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Bmw i4 е по-евтино от нормалната четворка, така че имат или нямат батерии, германците знаят, как да го направят така, че винаги да карат влака. Като важното е че го правят, така че да са първи в качеството, по всички параграфи. Не като прехвалената в талига, която има сглобка, която е по-зле от на Лада Нива, която е правена с технологии от преди 50г. Такова нещо е срам и позор. Няма класация за качество и надеждност, в която Тесла да не е на последно място, въпреки че прави модел S 12 години.
  • #4
    9 rate up comment 14 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Над 50% от стойностата на ел. колата е батерията. Немска батерия няма. Германците правят само талиги за ел. коли. Даже кравешките кожи по седалките ги шият в България.Тесла струва колкото всички останали производители на коли.Мерцедес вече е компания джудже.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    AAV ( преди 2 години )
    Аеродинамиката има голямо значение за разхода - и на гориво и на електроенергия. Затова SUV-подобните возила никога няма да са по-ефективни от нормалните каросерии тип седан или лифтбек. Струва ми се, че при елетромобилите за по-добър пробег на магистрала това е още по-важно, тъй като там засега им е най-слабото място.
  • #2
    21 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Тесла ровела дъното :))) Рови да с 1200 долара за акция и съответно през октмоври се нарежад на 4то място сред най-високо оценените автомобилмни компании.От къде ви изкопават такива 'професори' бе :))))
  • #1
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И колко ще тежи към 3 тона нали