IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

9 предавки и 8 съединителя - вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

Скоростната кутия LST Robot е проектирана специално за хиперколата Jesko

Компанията Koenigsegg публикува в социалните медии снимки на деветстепеннна роботизирана скоростна кутия (LST), проектирана специално за хиперколата Jesko. Тя се състои от 6 двойки зъбни колела, 8 „мокри“ многодискови съединителя, включително диференциала, и три вала с пиньон вместо двата в конвенционалните DCT кутии.


Koenigsegg LST Robot


Съединителите в LST се затварят и отварят едновременно за две милисекунди, а смяната на предавката става за 20-30 милисекунди. В този случай кутията може да прескача няколко стъпки, докато последователните „роботи“ могат да прескочат само до следващата.

Самата LST трансмисия е втората изцяло вътрешна разработка на Koenigsegg след Direct Drive. Инженерите на компанията твърдят, че обичайният преселективен „робот" с два съединителя е твърде тежък, така че измислиха как да го заменят. LST тежи само 90 килограма, с една трета по-малко от конвенционалните DCT кутии. Агрегатът няма синхронизатори, но има осем многодискови съединителя в маслена баня и три зъбни вала.


Koenigsegg LST Robot


Както стана дума, кутията може да „прескача“ няколко стъпки наведнъж, когато обикновените DCT преминават само към следващата предавка. За това е отговорна системата Ultimate Power on Demand (UPOD), която сравнява скоростта на автомобила и оборотите на двигателя и активира предавка, която е полезна за „експлозивно“ ускорение. Тъй като всички съединители се отварят и затварят едновременно, а смяната става светкавично – за около 20-30 милисекунди.

Механизмът за превключване на LST е с двоен режим - леко натискане на лостчетата или селектора на трансмисията сменя предавката на следващата, а ако бъде натиснато по-силно, UPOD ще работи и кутията ще отива директно на оптималната предавка за ускорение, - от седма на четвърта, например. Има общо девет предавки плюс една задна.


Koenigsegg LST Robot

Koenigsegg LST Robot

Снимки: Facebook

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Lancista per Sempre ( преди 2 дни )
    За такава безумна мощност с такъв абсурден въртящ момент трябва много специална трансмисия!
  • #12
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Петко ( преди 6 дни )
    Това ще се строши още при сглобяването ;-)
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Курс
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Чичо Манчо това как ще го ремонтираш не те знам. Че те пращам на глокс.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Този с Реното- "НИМОГА ПИЧ НАПРАВО УМИРГАМ"
  • #8
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз си карам таралясника с четиристепенен автомат и съм доволен, но това не означава, че светът не трябва да върви напред! Браво на пичовете!
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това е стара разработка на Рено.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Сега разбрахте ли ( преди 1 седмица )
    Ето защо пазарът се наводни с електрически хипер автомобили. Тази скоростна кутия е практически невъзможно да бъде проектирана дори от мултимилиардни автомобилни концерни, но много лесно се замества дори от аматьори с още един електродвигател към останалите, който тежи наполовина от тази скоростна кутия, но за разлика от нея, не променя въртящият момент при запазване на мощността, а добавя допълнителни 400 - 500 коня и няколкостотин нютон-метра въртящ момент без дори милисекунда забавяне.
  • #5
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Владо ( преди 1 седмица )
    Все повече се убеждавам, че напоследък при хиперавтомобилите просто няма кой дори да се доближи до нивото на Koenigsegg.Именити марки с големи претенции и славно минало правят вече ширпотреба, еденици са като тези шведи.Адмирации за работата им.
  • #4
    13 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А пък германец и на каса бира няма да разбере как работи. Виж ако искаш нещо да се *** механично го възлагаш за "изобретяване" и "изработване" на някой от тях и безотказното чупене ти е гарантирано!