fallback

Колко луд става пазарът на употребявани автомобили?

Много превозни средства се продават за хиляди над цената, която струват като нови

Примерът, който ви показваме е от зад Океана, но е абсолютно показателен за случващото се в сектора и в Европа, и у нас. Става дума за двама търговци на коли. Брад Уимър и Грег Маркъс от AutoLenders гледат онлайн търг за употребявани автомобили от дилърството си в Лорънсвил, Ню Джърси.

Това, което ги изумява е една Honda Civic, производство 2019 година, с която стартира търгът за коли "втора употреба". Според експертите, само преди три месеца, тази кола не би представлявала особен интерес, а сега за същата кола се бият като на "черен петък". Като нов автомобил, същият Civic струва в Щатите около 21 000 долара. Но в рамките на секунди на търга на едро, двегодишният модел, с пробег от 6 500 км, беше продаден за 27 200 долара.

Веднага след това Nissan X-trail на три години е продаден на същата цена, която се предлага и като чисто нов, а Kia Sorento от 2015 г. беше продадена за 12 600 долара, зашеметяваща сума за шестгодишна кола с пробег 133 000 км. Това са само част от примерите с които The Washington Post описват ситуацията на пазарът на употребявани автомобили. И още по-странното е, че за Уимър, подобни високи цени ще се превърнат в норма и тази тенденция няма да отмине скоро.

А високите цени на пазара на употребявани автомобили е най-видимият резултат от проблем, който измъчва световната икономика през последната година: огромен недостиг на компютърни чипове, който затруднява производството на нови автомобили. По-конкретно липсата на нови автомобили логично води до недостиг на употребявани коли, което повишава цените на последните.

„Ще бъде наистина, наистина трудно за потребителите да купят превозно средство през 2022 г., употребявано или ново. Ще трябва да платите много по-висока цена“, казва Уимър пред The Washington Post , докато гледа търга, който привлича повече от 1000 търговци на автомобили в Манхайм, Пенсилвания, всяка седмица, но заради пандемията работи предимно онлайн.

Търсенето на чипове, известни още като полупроводници, расте, тъй като все повече електронни продукти изискват такива компоненти. Пандемията ускори търсенето, тъй като потребителите купуват все повече нови компютри и електронни джаджи за бита. Но предлагането на чипове е ограничено от липсата на полупроводникови фабрики и от многомесечния процес, необходим за производството на компонентите.

Това принуди автомобилните производители по целия свят да намалят производството, защото не могат да получат достатъчно чипове, за да захранват всички най-нови технологии в своите автомобили. Според консултантската фирма AlixPartners световната автомобилна индустрия ще произведе близо 4 милиона превозни средства по-малко от планираното тази година поради недостига на чипове.

fallback
  • #11
    Бъдещето ( преди 3 години )
    Кризата с чиповете била предизвикана, защото фабрика на един от големите производители изгоряла при пожар, и същевременно щяла да продължи до към средата на 2023 - много бавно ставало построяването на нови мощности за чипове. Всички тези "информации" са толкова елементарно скалъпени, че не би им повярвало и малко дете. Истината е друга, и по-долу сте я посочили: трябва да свикваме да чакаме на спирките обществен или "споделен" транспорт, така са решили господарите на света! Това е цялата истина!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Karam GLE 53,koeto pora4ah minalata godina za okolo 200 bona.Sega ot Mercedes mi predlagat sashtite pari vapreki 4e e na 1 godina i 17 hiliadi kilometra
  • #9
    //// ( преди 3 години )
    Аз карам само италиански автомобили, те няма шанс да поскъпнат втора употреба :)))
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    сравнение със шри ланка и бангладеш? иновативна мисъл! ми, май сте точно там- мръстотия, глупости и липса на пари
  • #7
    бил гейтс ( преди 3 години )
    Никаква криза няма за чипове просто производителите искат да правят неща с по голяма добавена стойност. Един производител ще предпочете да направи на тесла чиповете защото са по съвременни и по производителни и с по висока добавена стойност а не тези които контролират ДВГ които са елементарни и на 100 години и там нещата с цените са обрани до минимум печалба.
  • #6
    Иван ( преди 3 години )
    Сега на запад тенденцията е следната хората не си купуват нова астра с двигател с вътрешно горене за 16000 евро след като са минали 5-6 години а си карат старата с цел да си купят електромобил. Колкото се бави този процес толкова за нас ще стават по скъпи колите защото на една опашка сме наредени ние сърби руснаци румънци и темподобни бивши комунисти.Никакви чипове никакви мипове не са виновни просто за западняците още е скъпо да имат електромобил
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Пичове, живея в Шри Ланка и карам Мазда Трибют, 2002 г. Цената й в момента е 30000-35000 лева!!! Влезте в Икман точка лъ къ и вижте цените на таралясниците! 1 лев е 120 рупии.Това ни очаква. Обществен транспорт и нищо, което да притежаваме лично. Електриките са началото! Ай със здраве!
  • #4
    до 2 ( преди 3 години )
    Ама тва, ама онова...от 9 кладенеца вода да ми донесеш, ауспуха си остава ауспух, нефтът си остава нефт. И Миа Халифа да промотира пушещата тенекия, все 5
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    не е истина колко сте смотани, чисто новите електрички са виновни за цените на 20-годишни дизеляци, нали?
  • #2
    албатрос дългонос ( преди 3 години )
    Невидимата ръка на пазара ще оправи всичко????? Как обаче за електомобилите от всички марки има достатъчно чипове и тяхните продажби не падат а бият рекорди?Преминаването към "чист" транспорт става ДОБРОЗОРНО. Световната биг тех мафия реши така. Решили са нещо и нищо не може да ги спре. А поглеждалили сте цените на новите МПС? Как изведнъж най-ефтините коли у нас станаха по 30 бона а допреди 4-5г. за тез пари можеше да купиш Кашкай. Свиквайте!
fallback
Последни