Вярно е, че никой няма да купи нито един от тези два модела на Mercedes, за да го изкарана пистата. И все пак тестването на управлението на тези две големи, меки, удобни машини, които представляват миналото, настоящето и бъдещето на автомобилния лукс със сигурност ще привлече много хора. Сред тях е и водещият на Carwow – Мат Уотсън, който провери как се справят луксозните седани на пистата.
От едната страна е бензиновата версия на S-Class, която е оборудвана с редови двигател с 6 цилиндъра, която развива 441 к.с. и 520 Нм въртящ момент, като тежи 2056 кг. Срещу нея се изправя електрическият EQS, чието тегло е цели 2480 кг. Това е модификацията с най-голяма батерия – капацитет от 108 кВт/ч, но тя е само с един електромотор, който осигурява 335 к.с. и 570 Нм.
Въпреки предимството на въртящия момент, EQS изглежда е в неизгодно положение спрямо съперника си в случая, като това се дължи на по-голямото тегло и по-малката мощност. Мат Уотсън обаче е на мнение, че електромобилът е по-забавен за шофиране. Причината е, че стандартната S-Class е максимално безопасна и предлага известно недозавиване, докато ЕQS доставя по-голяма удоволствие.
„Това се усеща особено в завоите и трябва да си призная, че всъщност предпочитам именно EQS. Той е някак си по-игрив и по-отзивчив при скоростно шофиране“, коментира Уотсън. Дали обаче това относително предимство в динамиката ще доведе до по-добро време за обиколка, ще разберете във видеото.
Снимка и видео: Carwow