IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Lada 2107 и 2105 имаха странни черни "рогца" на фаровете?

Преди появата на втората партида много хора бяха в неведение

През 80-те години на миналия век в Съветския съюз се появиха новите модели на Lada - известните "петици" и "седмици". Старомодните хромирани елементи в тях бяха заменени с по-модерни и прогресивни пластмаси и въобще, тези коли се превърнаха в блян за цяло едно поколение, както в бившия СССР, така и у нас.


ВАЗ-2105


В същото време, за истинските автомобилни фенове един от най-интересните конструктивни елементи бяха мистериозните "рогца" върху предните светлини - малки черни пластмасови "крачета", които се монтираха над стъклото на фара. Първите партиди, които пристигнаха у нас също бяха оборудвани с подобни джаджи. Някои не им обърнаха сериозно внимание, но по-наблюдателните не намираха отговора защо наистина са необходими.

Преобладаващото мнозинство от автомобилистите дори нямаха ни най-малка представа за това защо всъщност е необходим този конструктивен елемент. В това нямаше и няма нищо срамно или изненадващо, защото "братушките" бяха забравили да монтират прилежащите чистачки за фаровете (на първата партида).


ВАЗ-2105


Факт е, че ВАЗ-2105 и ВАЗ-2107 трябваше да бъдат оборудвани със система за измиване на предните светлини и с чистачки на фаровете. Въпреки това, голяма част от първите "петици" и "седмици" на пазара в СССР и у нас, по някаква причина бяха лишени от този лукс.

А иначе мистериозните "рогца" бяха чисто и просто ограничители за перата на чистачките. Благодарение на тези ограничители чистачките на фаровете работеха правилно и почистваха, при това с прилично качество цялата повърхност на фара. Но това стана ясно по-късно, когато у нас започнаха да пристигат и лади с чистачки на фаровете.


ВАЗ-2105


0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тан ( преди 1 година )
    Карах 2104. Пет чистачки! Две за стъклото, две на фаровете и една отзад. Всички с пръскалки. На фаровете чистеха идеално. Никога не ме остави на път тази кола. Спомени.....
  • #20
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Първата ми кола беше 2104. Нямам хубави спомени с нея. Ама около нея имам. Десетки пъти съм се напивал заради нея. В смисъл поврежда се, звъня на някой един да ме дръпне, на друг да я оправяме и то трябва да почерпя после. Абе кола за създаване на приятелства. Те руснаците вероятно затова са такива пиянки - покрай колата, пералнята, то все има нещо да се ремонтира на качествената съветска техника. И единственото сигурно накрая е....водката!
  • #19
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ВАЗ 2101 ДО 2107 коли за истински мъже.Истинска школа за шофьори и механици.Достъпни и ремонтопригодни.Най-трудното нещо беше да развиеш най -вътрешния болт на стартера и да смениш кранчето на парното.Управлявал съм Ваз 21011 фейслифтнато Жигули с 1.3 литров мотор повече от 15г.Уникална кола мечта за времето си и мн.устойчива и здрава.Колко много съм я пързалял....ех,спомени-спомени как мина живота като миг.Все едно вчера бях на 18г. Само Женчовци и меки китки които не са се докосв ...
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    FIAT ( преди 2 години )
    @Стив запази си тъпите шеги без да си карал някога Фиат. Карам Фиат Брава от почти 25 години, никакви грандиозни ремонти не съм му правил. Само смяна на консумативи.Докато пойрай мене разни мерцедеси и фолксвагени влизаха в бокса всеки месец, и ми се жалват колегите че били хатчили много за ремонти.Няма кола която да не се разваля, но всичко зависи и от поддръжката и *** зад волана.
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Стив ( преди 2 години )
    FIAT - Fix It Again Tomorrow
  • #16
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 14 ,коко а да знаеш,че преди да стане Лада,Фиат-а са го подложили на тест в реални условия на ползване в Русия и от колите нищо не е останало,всичко се е разкапало по време на теста. Нововъведенията при Лада са почти изцяло променени и заздравени окачване,спирачки,отопление,охлаждане,пътен просвет,дори дръжките на вратите са променени заради климата и новата технология.От Фиат остава само визията.
  • #15
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 9,нали знаеш,че всичко това зависи от потдръжката и луфта и трудното въртене,ама си показваш каъв си раздерник.Карал съм 2107 и нито луфт нито трудно въртене на място имаше,но братовчед ми я поддържаше без проблем и без пестене. Това слуфтовете и трудното въртене е до мърлячите.
  • #14
    17 rate up comment 13 rate down comment
    Случаен ( преди 2 години )
    До 14 - И по какво е по-зле от фиата? Фиата е с разпред. вал в блока, трошливо окачване и тънки ламарини. Ладата е 10 пъти по-кола от смотания фиат.
  • #13
    21 rate up comment 10 rate down comment
    гешев ( преди 2 години )
    Не знам какви Лади щяха да измислят руснаците, ако не бяха започнали да се учат да правят коли на база на Fiat 124?
  • #12
    22 rate up comment 14 rate down comment
    Коко ( преди 2 години )
    Модел Фиат 124 0т 1964 г.ама лошо сделан макар и ,30 г след лиценза не може да се доближи до Фиата е така е като неможеш да си купиш кон / при комунизма/ се радваш и на краставо магаре и чакаш за него 20 г.все пак яздиш .