IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes SL се завърна на нова платформа и със свеж дизайн

На първо време моделът на AMG ще се предлага с 4,0-литров V8 в два варианта

След като дълго време подгряваше интереса към модела, германският производител Mercedes-Benz най-после представи новото поколение на SL. Роудстърът се завръща на нова платформа, като за първи път в историята е разработен от спортното подразделение на марката AMG. Освен това, моделът отново е с платнен покрив – след прекъсване от 20 години.


Mercedes-AMG SL Roadster


Благодарение на широкото използване на композитен алуминий, новата архитектура е по-лека (тежи само 270 кг) и с 18% по-твърда от предишната. Дизайнерите на Mercedes също така са успели да свалят центъра на тежестта, за да може автомобилът напълно да оправдае името си Super Leicht (супер лек). За това помага и покривът от плат, което е с 27 кг по-лек от твърдия си аналог, използван по-рано. Той заема по-малко място в багажника, като може да се прибира и поставя при скорост до 60 км/ч.

Новият SL също така разполага с управляемо шаси (завиващи задни колела) AMG Active Ride Control и адаптивно окачване с множество режими на шофиране. Срещу заплащане се предлагат карбоново-керамични спирачки. Джантите са 21-цолови, а коефициентът на съпротивление Cx е 0,31. За първи път в историята си моделът може да се похвали с активна аеродинамика - подвижен преден сплитер и задно крило, както и затваряща се „завеса“ на решетката на радиатора.


Mercedes-AMG SL Roadster


На старта на продажбите Mercedes-AMG SL ще се предлага с 4,0-литров туин-турбо V8 в два варианта на мощност – 476 и 585 к.с. (съответно 700 и 800 Нм въртящ момент). За първи път и двете модификации ще бъдат оборудвани със система за задвижване на четирите колела. Скоростната кутия е AMG Speedshift MCT 9G, като тя е с комплект „мокри” съединители преобразовател на въртящия момент.

Всичко това позволява на топ-версията SL 63 4Matic + да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и да развие максимална скорост от 315 км/ч. По-слабият вариант SL 55 4Matic + е малко по-скромна - съответно 3,9 секунди и 295 км/ч.


Mercedes-AMG SL Roadster


На по-късен етап Mercedes-AMG SL ще се предлага като plug-in хибрид. Модификацията се разработва в сътрудничество с подразделението E Performance, като засега липсват подробности за нея. Очаква се, че тя ще получи задвижващата система от AMG GT 63 S E Performance, което означава съвкупна мощност от 850 к.с. и 1470 Нм.

Интериорът на новия SL е доста необичаен. Вместо обичайния приборен панел от монитори, скрити под едно стъкло, има отделни екрани. Освен това дисплеят на информационно-развлекателния комплекс е поставен вертикално. Моделът получава система MBUX от последно поколение, както и гласов асистент и възможност за промяна на ъгъла на наклона, за да бъдат избегнати проблясъците на слънцето.

Още снимки на новия Mercedes-AMG SL - вижте в галерията:

Снимки: Mercedes-AMG

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Селската марка става още по-селска.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това кия ли е? Много мяза на кия.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Безличен, невзрачен, приличащ на някаква корейка-японка. Много ми мяза на хюндай. Таблото е ужаст - доброто старо заковано с пирон таблетче.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Джамбазов ( преди 2 години )
    взели са всичко от Рено Меган 4 :)
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 2 години )
    До 1, 12,14,15 - да сте добре инфо щот ЦЕНАТА излиза бая соленичка от пролетта на следващата 2и22-ра: ТОЧНО /засега/ 140 ХИЛ.ЕВРОСi! т.е. приблизително с данъци и екстри = 300 БОНА. Златна, направо Златна ще ви се окаже тази "приятна" изненадка. И да добавя, че повечето тук са бая окастрени и яко рудиментирали откъм вкус, усет и естетика, щото това ГРОЗНО чудовище мяза /особено отпред/ на жестока АКУЛА, а пък отзад са го задигнали от ПОРШЕто, но тук е в по-дървен вариант - ФАКт.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Обективно до #17 ( преди 2 години )
    Явно сте живяли под камък и не сте виждали AMG GT кабрио, Ес клас кабрио и тн. Няма как да се объркат новите Мерцедеси. За съжаление любимците ми от БМВ направо си плюха на сурата...
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Почитател ( преди 2 години )
    Как ли се чувстват феновете на БМВ?Особено като гледат последните "дизайнерски шедьоври" на любимата си марка ...
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    колега 12 ( преди 2 години )
    Я понеже ..... "за разлика от бмв", погледни сн. 6 и кажи като погледнеш предницата и ако не знаеш каква е марката, какво би предположил? БМВ или Мерцедес?
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Отзад е хубаво, но отпред тези фарове и като цяло предната част имат силен уклон към азиатските производители.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Обективно до #14 ( преди 2 години )
    Съгласен съм, някак си се губи класата с този таблет изпьоскан по средата.