След като дълго време подгряваше интереса към модела, германският производител Mercedes-Benz най-после представи новото поколение на SL. Роудстърът се завръща на нова платформа, като за първи път в историята е разработен от спортното подразделение на марката AMG. Освен това, моделът отново е с платнен покрив – след прекъсване от 20 години.
Благодарение на широкото използване на композитен алуминий, новата архитектура е по-лека (тежи само 270 кг) и с 18% по-твърда от предишната. Дизайнерите на Mercedes също така са успели да свалят центъра на тежестта, за да може автомобилът напълно да оправдае името си Super Leicht (супер лек). За това помага и покривът от плат, което е с 27 кг по-лек от твърдия си аналог, използван по-рано. Той заема по-малко място в багажника, като може да се прибира и поставя при скорост до 60 км/ч.
Новият SL също така разполага с управляемо шаси (завиващи задни колела) AMG Active Ride Control и адаптивно окачване с множество режими на шофиране. Срещу заплащане се предлагат карбоново-керамични спирачки. Джантите са 21-цолови, а коефициентът на съпротивление Cx е 0,31. За първи път в историята си моделът може да се похвали с активна аеродинамика - подвижен преден сплитер и задно крило, както и затваряща се „завеса“ на решетката на радиатора.
На старта на продажбите Mercedes-AMG SL ще се предлага с 4,0-литров туин-турбо V8 в два варианта на мощност – 476 и 585 к.с. (съответно 700 и 800 Нм въртящ момент). За първи път и двете модификации ще бъдат оборудвани със система за задвижване на четирите колела. Скоростната кутия е AMG Speedshift MCT 9G, като тя е с комплект „мокри” съединители преобразовател на въртящия момент.
Всичко това позволява на топ-версията SL 63 4Matic + да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и да развие максимална скорост от 315 км/ч. По-слабият вариант SL 55 4Matic + е малко по-скромна - съответно 3,9 секунди и 295 км/ч.
На по-късен етап Mercedes-AMG SL ще се предлага като plug-in хибрид. Модификацията се разработва в сътрудничество с подразделението E Performance, като засега липсват подробности за нея. Очаква се, че тя ще получи задвижващата система от AMG GT 63 S E Performance, което означава съвкупна мощност от 850 к.с. и 1470 Нм.
Интериорът на новия SL е доста необичаен. Вместо обичайния приборен панел от монитори, скрити под едно стъкло, има отделни екрани. Освен това дисплеят на информационно-развлекателния комплекс е поставен вертикално. Моделът получава система MBUX от последно поколение, както и гласов асистент и възможност за промяна на ъгъла на наклона, за да бъдат избегнати проблясъците на слънцето.
Още снимки на новия Mercedes-AMG SL - вижте в галерията:
Снимки: Mercedes-AMG