IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi RS настигна Ferrari Enzo на ускорение

Компактната ракета вдигна 100 км/ч за само 3,1 секунди

Audi може сериозно да са се втурнали в посока към електрификация, но явно все още знаят как да правят високодинамични автомобили, задвижвани единствено от добрия стар двигател с вътрешно горене. Дори не говорим за суперколата R8 с нейния атмосферен V10, макар героят на материала ни - новото RS3 да е също толкова бърз в ускорението, колкото спортния флагман.


Audi RS Sedan


Точно така, компактен модел с наполовина по-малко цилиндри от R8, може да се сравнява с далеч по-сериозни суперколи от ранга на Ferrari Enzo. И това ни доказва специализирания сайт Auditography, посветен на автомобилите на "четирите ринга". Специалистите увековечиха актуалното RS3 Sedan и неговият 2,5-литров турбомотор, след като направиха сериозно постижение при тест за ускорение от 0 до 100 км/ч.

Според официалната документация на Audi, седанът RS3 се нуждае от 3,8 секунди за да "вдигне" 100 км/ч. Но от Auditography успяват да постигнат това ускорение за едва 3,1 секунди или със 7 стотни под декларираното от германския производител. Германските луксозни марки са познати с подценяването на способностите на своите динамични машини, но не сме очаквали такава голяма разлика между документация и реален тест.


Повече за рекордното постижение може да видите във видеото:


Разбира се, динамиката не касае единствено ускорението по права линия, но с торк векторинг системата и дрифтърския си режим, Audi RS3 е наистина уникална машина, дори и да не сте с газ до ламарината на някоя магистрала. Макар и да е базиран на платформа с предно задвижване, компактният "горещ" седан може умело да върти задницата при активирането на системата RS Torque Rear, каквото е официалното име на дрифт режима.


Audi RS Sedan


Най-новият RS3 стана и най-бързият сериен автомобил от компактния клас на Нюрбургринг, което отчасти стана и благодарение на системата RS Torque Splitter, която подпомага опитите за недозавиване, характерни за мощните автомобили с предно предаване.

Както и разбира се с интелигентната и спортно настроена система quattro, която овладява 406-те конски сили и 500 Нм въртящ момент и ефективно ги разпределя между четирите колела.

Повече снимки на рекордьорския Audi RS Sedan вижте в галерията:

Източник и снимки: Auditography

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Четящ ( преди 2 години )
    99% от коментиращите не са имали допир дори до едната от колите !!!НО е много важно *** да изкаже компететно мнение !
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Дедо Йоцо ( преди 2 години )
    дори и да е спряло ферарито, аудито никога неможе да го надмине ...
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има защо да струва купища пари внтова феррари се ползват топ материали чиито добив обработка и вгряждане струвят скъпо освен това се произвежда ръчно което оскъпява кряйният продукт това е повече произведение на изкуството освен това с времето не му отслабва мощността нито па батерията да му се разрежда в гаража ако не го зареждаш.
  • #9
    17 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да 20 години след него и Енцо струва 3 млн. а това колко Дачия
  • #8
    19 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пази боже сляпо да прогледне, селяните смениха москвича с 30 годишен Сивик с 80к.с.и вече станаха разбирачи и обясняват колко била лоша колата. Това Ауди ускорява като Ферари, факт! Както и преди писах, това Ауди е най-достъпния вариант, за да се докоснеш до динамиката и усещането на топ спортните марки в света, които обаче струват купища пари и годишното им обслужване струва колкото едно ново такова RS3
  • #7
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Жалка работа ( преди 2 години )
    Да поставяш в едно изречение с намек за равенство този жълто-зелен нужник и Ферари е показателно за "нивото" и на интелект и на познания и любов към автомобилите, не тоалетните!!!
  • #6
    4 rate up comment 7 rate down comment
    до 7 ( преди 2 години )
    Не ***, напълнило се е мобилето с обяви заменям л\;а й но меган на гнясс с лепенка рс за бидон зеле. Колкото и да злобееш ще си останеш ми з е р ен см-- е шн ик без два лв. и такива коли ще ги гледаш само на снимка.
  • #5
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Селянин ( преди 2 години )
    Предполагам че мобилето вече се напълни с обяви на Enzo, бартер за RS3 или А3 TDI с чип, че гори по-малко.
  • #4
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    до долния: под 4 секунди до 100км/ч посредствен автомобил... Ти ракета ли караш или изтребител, може би въпорса ми е риторичен.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Леле, колко си обратното на острото. Няма връзка между емисии и мощност. Уникално си неостър!