IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се ползва климатикът през зимата?

Тази система не само може да се включва при студено време, но и трябва

Една от най-сложните системи в автомобила – климатикът, е предназначен за охлаждане на въздуха в салона. През лятото нейното използване е нещо напълно в реда на нещата, но какво се случва през зимата?


климатик


Някои шофьори са на мнение, че в студените месеци климатикът само ще им навреди, докато други считат точно обратното. Кои са прави в случая? Експертите от Auto.Mail посочват две основни причини, поради които климатикът на автомобила задължително трябва да бъде включен.

Поддържане на работоспособност

Много хора забравят, че както всяка друга система в автомобила, климатикът също се нуждае от редовна поддръжка, както и от периодично допълване на хладилен агент. Всъщност, дори в работеща „запечатана“ система, фреонът постепенно ще се изпари през
фуги, малки пукнатини или остарели уплътнения.
Затова и при новите автомобили климатикът трябва да бъде зареждан поне веднъж на 2-3 години, докато при коли на повече от 5-6 години това трябва да става ежегодно. Освен това обаче, за да се поддържа в изправно състояние, системата трябва да се пуска веднъж или два пъти месечно, като се оставя да работи в продължение на няколко минути.

През това време хладилният агент, циркулиращ по магистралите, смазва триещите се части и уплътненията, които могат да изсъхнат. Най-добре е да включите климатика през зимата в топъл гараж или паркинг, тъй като компресорите, използвани в автомобилните климатични системи, работят при температури не по-ниски от −5° по Целзий, а други най-малко при +2 градуса.

Срещу запотяване на стъклата

През зимата стъклата се запотяват, когато температурата навън е близка до нулата, а в колата е влажно заради локви от обувките или мокри връхни дрехи. Това крие доста опасности по време на движение, а климатикът помага за решаване на проблема. Неговото пускане за няколко минути ще вкара сух въздух в салона, който бързо ще върне стъклата в „нормално“ състояние.

Факт е, че охладеният въздух, подаван в салона на автомобила, се пресушава. Това се дължи на факта, че по време на работа на климатика влагата кондензира в клетките на радиатора на изпарителя и след това излиза навън през дренажния канал. Именно това свойство на сухия студен въздух, активно абсорбиращ влагата, помага на шофьора на автомобила.


0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе за зимата най добре е да имаш подгряваща печка с дистанционно, пускаш я преди да излезеш на големия студ и сняг и вътре е баня, няма лед и сняг по стъклата, проблема е че са малко скъпички, иначе пък за двигателя това е супер, няма студен старт и двигателя изкарва повече..
  • #15
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Off topic ( преди 2 години )
    Гледам коментарите и се чудя, как може да сте толкова неграмотни,? Кой клас завършен имате, та едно изречение без правописна грешка да няма? :) Ама сте капацитети :)
  • #14
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Mozo ( преди 2 години )
    Само БнВ понеже имат подгрев на предните стъкла. Още Лагуна 1 има подгрев на предното стъкло, излезте от тея немски кочини.
  • #13
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Anonymous ( преди 2 години )
    Бмв нямат проблем с запотени предни стъкла. Колкото и старо да е пускаш му подгрев на предно стъкло и за секунди го изсушава.
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Форд C-max ghia си има бутон за нагряване(подгряване) на предно и задно стъкло. Когато ми се изпоти стъклото просто включвам нагряване със бутона и готово :)
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Може да обръща, но не се прави, защото увеличава разхода! Натоварва мотора с нещо, което мотора го прави сам! Тази технология почти не се ползва при ДВГ колите!
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Климбо ( преди 2 години )
    Единствените верни неща,са че климатика се пуска няколко пъти ,през по-топло време ,за да развърти фреона в системата.Едва ли пълниш домашният си хладилник всяка година с газ.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма значение на каква кола. VDC може да обръща режима, както и да работи до -40С. Какъв компресор да слагат? Той и без това ти е монтиран, това е компресора на климатика, имаш си го. А за какво ли ти е? Примерно си размразявам прозореца достатъчно бързо 2-3 мин. С парно ще чакам около 15 мин
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    На коя кола? Никой не ти пише, че няма! Има компресори, които затоплят, но се ползват главно при електрическите коли! При ДВГ се ползват реотани преди радиатора на парното, например! При ДВГ не ти трябва толкова такъв компресор, защото имаш достатъчно топлина от мотора! Защо да слагат компресор, да натоварва мотора, а да не взимат излишната топлина, която и без това не се ползва за нищо?
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Алексей ( преди 2 години )
    Прочети за variable displacement compressor и ела пиши пак как не може. Пускам компресора зимата и на -15С почва да духа хладко след около 1 мин, след около 2 мин духа вряло