IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota търси партньор за възраждането на MR2

Японците вече са преговаряли с Porsche и Lotus за съвместна разработка на хибридно купе

Компанията Toyota се готви да възроди легендарния си модел MR2, съобщава японското издание Spyder 7. Това звучи изненадващо на фона на факта, че повечето производители инвестират в нови технологии, а не в спортни модели с висока производителност.


Toyota Alessandro Volta


Според информацията, именно това е и причината, поради която Toyota търси партньор за проекта. По подобен начин компанията действа при възраждането на GT86, където си сътрудничи със Subaru, както и за Supra, чието ново поколение е разработено съвместно с BMW.

В случая с MR2 обаче партньорът ще бъде друг, като се твърди, че Toyota вече преговаря с Porsche и Lotus. Възроденото спортно купе ще получи хибридно задвижване със средно разположен бензинов V6 двигател с обем 2,8 или 3,0 литра. Съвкупната мощност на задвижващата система ше бъде 400 к.с.


Toyota Alessandro Volta


Като дизайн възроденият MR2 ще напомня концептуалния Toyota Alessandro Volta (на снимките), представен на автосалона в Женева през 2004 година. Цените на модела ще стартират от 52 000 долара, което означава, че новият автомобили ще се настани над Supra (този модел в Япония струва минимум 44 000 долара) в гамата на марката.

През 2020 г. изпълнителният вицепрезидент по продажбите на Toyota Motor Europe - Мат Харисън, заяви, че връщането на MR2 „не е сред приоритетите “ на компанията по това време. Възможно е обаче, година по-късно плановете на марката да се претърпели промяна.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Ако говорим с цифри, Toyota има най-много патенти на година, но това дава много фалшива представа. Всички иновации на Toyota са продиктувани от по-голямата печалба, а не от по-доброто потребителско изживяване. Технологиите им са как да спестят от нещо, а не как да го добавят. Иронията в случая е, че точно porsche дава както най-доброто потребителско изживяване, така и има една от най-добрите брутни печалби на автомобил. Тоест предлага повече от Toyota и на клиентите и на инвеститорите.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Малко цифри? ( преди 1 месец )
    #Fen Хайде стига празни приказки. 500 символа са ти абсолютно достатъчни, ако говориш с цифри. Да видим константно възходящата капитализация на Toyota. Февруари 2007 една акция е струвала 1600 йени. На 2 юли 2010г. Tesla излиза на борсата и една акция струва 3,84$. На тази дата акциите на Toyota вече струват 600 йени. На това ли му казваш константен възход? Днес една акция на Toyota струва 1980 йени, а на Тесла 1024,86 USD кой има по-голям възход? Дай цифри за пазарните им капитализации?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще го напиша по пернишки, че това изданийце има най-комичната цензура на света:"тигър и уебарка"
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Порше да даде технологии на Тойота? Голям виц. Порше и Тойота са като тигър и ***.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До #4 ( преди 1 месец )
    И си личи, че нямат достатъчно хора. Безлични коли, с лошо потребителско изживяване. За да е добра колата, трябват хора: инженери, дизайнери, UX. Тойота е добра в едно: да прави големи печалби на гърба на клиентите си.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла използва роботи на немската фирма Kuka.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Глупости и кал Тесла си произвежда роботите поточните линии металните листове и тн.Може да прави някакви батерии но те са пак на Панасоник
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Fen ( преди 1 месец )
    До долнияКапитализацията господине еди кой си на Toyota е константно възходяща в годините а на Tesla е пикова за определени периоди. Явно не си информиран как точно се формира тя и по специално в САЩ. Няма да ми стигнат символите да ти ги обясня на разбираем за теб език, но чичко Гугъл може да го направи. И не съм зомбиран тъй като съм пообиколил голяма част от света и имам преки впечатления. А по въпроса с "всичко сам си произвеждам" те съветвам да попрочетеш повечко особено за батериити.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Май си зомбиран фен? Тесла е фирмата с най-голямата пазарна капитализация в света, а не Toyota. Tesla е най автоматизираната автомобилна компания в света, а не Toyota. И за разлика от останалите, включително Toyota, Тесла не търси партньори да произведе свой модел автомобил, а точно обратното - залага на вертикална интеграция, като се стреми да произвежда сама абсолютно всичко което е възможно и да не ползва поддоставчици. Включително сама да си произвежда батериите и производствените линии.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Fen ( преди 1 месец )
    Toyota е най-скъпата и с най-голяма капитализация компанията в света. Моделите й са в топ 3-5 във всички сегменти, а при някои са N1. Един пример - проверете колко персонал има зает в Toyota, който формира т.н. БВП на компанията и колко има зает в същата дейност във втората в класацията automotive компания VW и ще се същисате - почти 1,5 пъти повече (във VW). Това показва ниво на автоматизация и технологии. И второ - пазарите на Toyota са по целия свят а не само Европа. Всички се борят с Toyota.