IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наистина ли 20-годишна кола е по-стабилна от Posche Taycan Cross Turismo?

Рекордьорът Citroen Xantia се пробва в Лосовия тест, но при новите условия (ВИДЕО)

Преди няколко дни ви показахме проблемите, които Posche Taycan Cross Turismo изпитва по време на Лосовия тест. Това изпитание се провежда от представители на две автомобилни издание – испанското KM77 и шведското Teknikens Värld, които публикуват видео в своите канали в YouTube.



На мнозина, вероятно, е направило печатление, че нови модели с висока производителност и отлична (поне на теория) маневреност се справят по-зле с теста в сравнение със стари автомобили със скромна техника и ниска мощност. Поглед към статистиката показва, че Ford Focus и Tesla Model 3 преминават през конусите с 83 км/ч (за покриване на теста са нужни 77 км/ч), докато Porsche 992 Carrera 4S прави същото само с 80 км/ч. Неговият роднина Macan и BMW M4 се справят с максимум 74 км/ч, а дори пъргавото Alpine A110 удари конусите със 75 км/ч.

Всъщност, този тест се провежда от много години, но придоби известност едва в края на миналия век, когато Mercedes-Benz A-Class се обърна на таван. Това стана през 1997 година по време на изпитание, организирано от Teknikens Värld. От Mercedes първонабално отрекоха да има проблем с компактния модел , но след това прибраха всички произведени бройки в сервизите и им сложиха ESP.



Много експерти твърдят, че Лосовия тест не е реалистичен, тъй като шофьорът не използва спирачките при опита си да избегне препятствието на пътя. Това означава проблеми за по-големите автомобили, тъй като те имат по-малко място за движение. В същото време на теста се провалиха и спортни модели като BMW M4, Porsche 911 и Alpine, които са сочени като примери за пъргавина и отлична управляемост.

Понякога самите производители създават трудности на своите модели. В Porsche, например, поставиха блокировка на предните колела на Macan, тъй като считат, че това е най-добрият начин за предотвратяване на обръщане при аварийна ситуация. Така се стигна до недозавиване, заради което кросоувърът не успя да вземе тестd. Електрическите SUV- Ford Mustang Mach-E и Skoda Enyaq, също се представиха зле, като оправданието беше, че те са прекалено тежки. В същото време обаче Tesla Model Y се справи далеч по-добре, така че явно нещата не опират само до тегло.


Citroen Xantia


По-интересно обаче е друго – защо нито един съвременен автомобил не може да повтори постижението на Citroën Xantia от 1999 година? Тогава френският модел преминава успешно Лосовия тест със скорост 85 кч/ч. Факт е, че използваната кола разполага с активно окачване, което ефективно елеминира накланянето на каросерията, но и това не обяснява как тя може да бъде по-стабилна от Porsche 911.

Това накара екипът на KM77 отново да провери Xantia , като за целта на полигона бяха докарани три бройки от модела. Те бяха изпробвани при новите условия на теста  - международен стандарт ISO 3888-2, който беше въведен наскоро. Това означава по-тесни ленти и по-малко разстояние между конусите в сравнение с условия от 1999 година. Съответно, Xantia няма никакви шансове да достигне рекорда си от 85 км/ч, но е интересно с какво скорост ще се движи?



След като се аклиматизира към новите условия, екипът на KM77 успя да прекара една от колите със скорост 73 км/ч. Това е далеч от Ford Focus, например, но пък не бива да се забравя, че става дума за автомобил, произведен преди повече от 20 години, който няма ESP. И същият този автомобил се представя почти на нивото на Alpine 110 и на Audi A3 40 TSI.

Как обаче се справя Xantia спрямо Porsche Taycan? Всъщност, френският модел е само с 1 км/ч по-бавен от Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S. А по-интересното в случая е, че от KM77 изкараха на трасето и една спортна версия на първото поколение на Mercedes-Benz A-Class – 210 Evolution. Тя е получила промените, които производителят направи след провала на оригиналния модел на Лосовия тест, но конкретно този автомобил е с пробег от 200 000 км и със стари гуми. Въпреки това, той постигна 75 км/ч, при това без да се обърне на покрив.


Видео: KM77

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Любопитно, добре са се сетили да проверят поведението на 20- годишния нов внос, но още по-интересно ще е да сложат обикновен шофьор зад волана
  • #3
    11 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, ситроена е най-най- стабилен, дори по-стабилен от марсоход. Заменям ситроен Ксантия Актива, ХМ, къвто кажете за порше 911, тайкан, макан, кайман, чист бартер, мога и още един ситроен да добавя даже, че и газово ще ви сложа и нови гуми, китайски естествено, но те са същите като марковите даже по-добри и по-евтини. Карайте си ситроена на безумния лосов тест, аз ще се оправям някакси с нестабилното бавно порше по нормалните пътища и пистите. Навити?
  • #2
    26 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези Ситроени наистина са доста стабилни в завоите. По старите XM са още по стабилни ако са с хубави гуми.
  • #1
    31 rate up comment 6 rate down comment
    nikо ( преди 2 години )
    Ксантията сигурно е било с изпуснали сфери, иначе щеше да ги бие пак