IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Производството на автомобили в света е под заплаха заради Китай

Този път причината е в дефицит на добиван в най-многолюдната държава ценен метал

Глобалният дефицит на микрочипове вече нанесе сериозен удар върху автомобилната индустрия, като дори принуди някои компании да спрат работа. Производителите на автомобили обаче са изправени пред още по-сериозен проблем, които може да бъде опустошителен за сектора, предупреждава Financial Times.


дефицит Китай


В момента около 90% от световния добив на магнезий идват от Китай. Този метал е жизненоважен за производството на редица различни автомобилни компоненти. Неговата сплав с алуминия е широко разпространена и се използва във всичко - от резервоари за гориво до рамки на седалките и алуминиеви джанти.

Заради енергийната криза китайското правителство затвори 35 от общо 50 предприятия за добив на магнезий и скоро липсата на този метал ще се усети по целия свят. Първите признаци за това се появиха още през август, когато властите в най-многолюдната държава на света започнаха да намаляват производството в страната, като засега ограниченията ще бъдат в сила до края на годината.

Затварянето на фабриките и спадът в производството, напълно естествено, доведоха до увеличаване на цената. Анализаторите посочват, че през септември тон магнезий вече струва между 6207 и 6983 долара, което е с 36% повече от август. Очакванията са през този месец цената на метала да скочи още.

Намаляването на доставките на магнезий в комбинация с недостига на микрочипове ще постави индустрията пред още по-сериозни изпитания в началото на следващата година, когато запасите на производителите се изчерпат напълно.

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така е защото производствата на магнезий са закрити навсякъде другаде по света заради евтиния Китайски внос. Сега се оказва че Китай е агресивен монополист. Магнезий за китайските коли ще има спокойно.
  • #20
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хаха, още не сте разбрали, че ЕС е най-богатият, проспериращ съюз на света....
  • #19
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Китай има 5 степени на качество: лукс, 1-во, 2-ро, 3-то качество и брак! Тъй като българина познава 3-тото качество и брака, си мисли, че всичко китайско е ***. Да, ама не! Западът, от голямата си лакомия за печалби, им даде технологии, и на всичкото отгоре китайците започнаха да ги доразвиват. Тук не става въпрос, дали обичаме някого или го мразим, а за факти! Така е и с магнезия. Имат си го, пазят си го! Да ги видим европейците, дето са си навирили носовете и ***...вете, до къде ще стигна
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Магнезият е един от най-разпространените елементи на земята. Със сигурност няма да има недостиг, е може но само за кратко.
  • #17
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма да е трудно за всеки добър инжинер да проектира автомобил в който да има вложен по малко магнезий и ако може хич да няма чипове ще е супер . Съвременните "шофьори " са свикнали да се осланят на компютъра на автомобила ! Нека придобият истински умения , като старите водачи на МПС !
  • #16
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ми да рециклират, или всичкото що е за скрап идва в България нов внос под 100 000 км? Тъй ще се нахедрим с туй потребителско поведение. Не може всичко да се изхвърля. Не може и колите да се сменят на 7-8 години. Ама докато инвеститорите искат 10 процента ръст годишно, това е положението. Просто е много сбъркан бизнес модела. Може би ни трябва нова студена война (може и с Китай), че да се промени това нещо.
  • #15
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Киро ( преди 1 месец )
    продължава да сипе бълвоч под различни имена. Слушай, цъ.рвуланко, Европа зимата ще си е добре, както и през останалото време, а ти отивай да чакаш "евтините и качествени" китайски коли на пристанището. С един кораб Вера Су щели да дойдат.
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Парен чук ( преди 1 месец )
    До Киро Тъпанаро (хих звучи гот) - ади сега бегай да ручаш боб и да пърдиш в трубите или да се бузиш на перките, че позастудя, ***!
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Валентин ( преди 1 месец )
    И кво ще правят сега европейските производители и краварите.....Бог е сътворил света и всичко останало се прави в Китай
  • #12
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    И ся ко ши праи "колективния запад" освен това че ще бие "зелени" клинци зимъска?