IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко от пробега си губи електрическата кола всяка година?

Вижте още кои са факторите за изхабяване на батериите и за какво трябва да се внимава

Всички електромобили предлагат редица мерки за забавяне на процеса на разграждане на батерията, то този процес е неизбежен. Факт е, че колите на ток имат значително по-ниски разходи в сравнение с аналозите си с двигател с вътрешно горене, но голямата въпросителна си остава дълголетието на батериите. Това е и един от най-важните въпроси, които вълнуват клиентите.

„Всяка батерия ще се разгражда всеки път, когато я зареждате и разреждате“, категоричен е Марк Ханчен, изпълнителен директор на Atlis Motor Vehicles. Той и екипът му посочват причините, поради които акумулаторът на електрическия автомобил (литиево-йонната батерия) губи от капацитета. Няма как да бъде изчислена скоростта на влошаване, но има начини тя да бъде запазена. За целта трябва да се избягват някои действия, а също така да се вземат различни мерки.

Колко от пробега си губи електромобил на година (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #44
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От 5 години имам електрическа тротинетка, струва ми се че върви по-малко от преди но не съм сигурен върви си. При сняг малко по-малко, но пък и е по-добре да се внимава на леда. Нищичко не съм правил 5 години и 1000 килиметра по нея (маршрута ми е 3 км)
  • #43
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до #36 ( преди 1 месец )
    Нещата които си изредил зависят от задкормилното устройство! За 300к аз смених само един маховик за 1100 лв комплекта с работа. При това си бях виновен, карайки мързеливо в ниските. Ако си кух, турбо и дюзи от евтина и калпава нафта, може и на по 5к да сменяваш. Останалите неща за по 200-300 лв, няма нужда от коментар. Те са при всеки автомобил и модификация
  • #42
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Литиево-йонните батерии не губят "5% за 40 хил. километра". Това са глупости на неинформиран човек. Те губят капацитет поради естествен процес, който води до полепване на литий по катода, което намалява количестовото литиеви йони, които могат да се движат между анода и катода и така капацитетът пада. Този процес се случава при първите няколко зареждания, а не е свързан с километри или време. След това спадът на капацтет се забавя. Не значи, че всяка година батерията ще губи по 5%.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хаха, пак не сте разбрали нищо
  • #40
    8 rate up comment 9 rate down comment
    ха ха ( преди 1 месец )
    Да обобщим за недоразумението електромобил, не трябвало батерията да пада под 10-20% за да се запазела по дълго, след 40000х.км губи 5% със сигурност и като добавим жега или студ излиза че можем да разчитаме на 50-60% от батериите на нов електромобил.
  • #39
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    само тесла има прилична система; това сме го дъвкали тук многократно
  • #38
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересното е, че до ден днешен повечето производители не са се научили как да управляват батериите. И новият Ioniq 5 прегрява при често бързо зареждане, например. Като цяло, само Тесла, Порше и Ауди имат отлични системи. Другите са използваеми, но с недостатъци. Да не говорим за Лийф, където Нисан беше напълно наявно с проблемите на първото поколение, но не направи абсолютно нищо във второто, за да ги разреши.
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    peposhi ( преди 1 месец )
    Деградация има, това е неоспорим факт. Най, вече при електромобили като Нисан Лийф, в който производителят е избрал да не поставя система за поддръжка на оптимална за ползването на батерията температура. 99% (да не кажа всички) от новите модели са с такава система. Съответно деградацията се забавя и една батерия спокойно може да се ползва докато колата е годна за движениеТова, обаче,е без значение за огромен брой шофьори ползващи кола да отидат до работа, магазина, на гости на тъщата и обратно
  • #36
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайде да сметнем на един нов дизел за 300 000 км колко нещица се ремонтират. Аз слагам 2 съединителя по 1500, едно турбо - около 2000 и половината дюзи - тоест още 2000. Няма изобщо да коментираме дребните неща по 200-300 лева
  • #35
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #asdsad, разбира се, че литиево-йонните батерии се ремонтират. Научете се да правите разлика между батерия и клетка. Батерията на Тесла се ремонтира, защото съдържа няколко хиляди литиево-йонни клетки, като повредените могат да се сменят. Освен клетки, батерията има множество платки и кабели между тях, заради които също може да се налага ремонт. Има и охладителна система, от която може да има теч или запушване. Много неща могат да се ремонтират на батерията.