IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бил Гейтс и Джеф Безос инвестираха в батерия с 1200 км пробег

Иновативните акумулатори представляват блок от два различни компонента

Интересът на Бил Гейтс и Джеф Безос към електромобилите не е от скоро. Ангажиментът на двама от най-богатите предприемачи в света към енергийния преход е сериозен и те често участват в различни проекти. Сред компаниите, привлекли интереса на мултимилиардерите е и американският стартъп Our Next Energy (ONE).


ONE хибридна батерия


Базираната в Мичиган компания разработва революционна батерия, която би могла да осигури пробег до 1200 км с едно зареждане. Проектът явно е базиран на конкретни елементи и параметри и в него има потенциал, щом компанията до момента е набрала финансиране от 25 милиона долара. И сред сериозните инвеститори в нея, извън Гейтс и Безос, могат да бъдат видени още основателят на Virgin group Ричард Брансън, както и инвестиционният фонд BMW i Ventures. А това далеч не е пълният списък.

Създателят и генерален директор на ONE Муджийб Ияз заявява в интервю за Automotive News, че "значителна финансова подкрепа като тази ще позволи на компанията да работи в дългосрочна перспектива, като целта е да се създаде и лансира на пазара революционна технология, която да отведе електрическата мобилност до следващо ниво". Според Ияз, бизнес, който оперира с такава философия не получава финансиране, докато няма нещо конкретно като проект и той е уверен в продукта си.

Концепцията зад (евентуалния) успех на Our Next Energy е възприемането на различен подход спрямо останалата част на създателите на батерии. Компанията разработва хибриден акумулатор, който реално се състои от две различни батерии. Всяка от тях е с различен химичен състав и конструкция, като е създадена за специфична употреба.


ONE хибридна батерия


Първият блок, наречен Aries, е разработен за често презареждане и да се използва в ежедневните пътувания, докато вторият, който се казва Gemini, е специално създаден за дълги пътувания и е този, който трябва да осигури голям пробег. Когато Ияз започва да работи в сферата на електрическата мобилност в края на миналия век, е бил убеден, че 150 км е достатъчен пробег за ежедневна употреба. Но по-късно установява, че автомобил с подобно ограничение не би се приел добре от пазара.

Специалистът променя методите си, търсейки начин за константно увеличение на пробега на електромобилите, работейки по структурата и архитектурата на батериите. Задълбочените проучвания водят до създаването на Our Next Energy през лятото на миналата година, с проекта за странно звучащата хибридна батерия, която, според Ияз, е в резултат на заключението че "никой шофьор на електромобил не би искал да спира и да презарежда п овреме на пътешествие".

Все още от ONE не разкриват техническите характеристики на революционната си хибридна батерия, но става ясно, че първите прототипи ще бъдат тествани на автомобили още в началото на следващата година. Компанията заявява, че вече е получила и първи заявки за доставки на акумулатори за следващите 5 години, но не споменава името на клиента си.

0 от 500