IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европейският пазар се срина и се върна на нивата от 1995 година

Заради недостига на електронни компоненти тази тенденция ще се запази

През септември 2021 година в Европа са продадени 718 598 нови автомобила, което е спад с 23,1% на годишна база. Така пазарът на Стария континент се връща на нивото си от същия месец на 1995 година.


продажби


Продажбите са по-ниски от септември 2020 година, когато производителите успяха да се възстановяват от ограниченията, наложени заради пандемията. А причината за спада е „липсата на превозни средства, причинена от недостига на полупроводници“, се казва в изявлението на Европейската асоциация на производителите (ACEA).

Основните пазари на континента отчитат двуцифрени спадове, като в Германия той е 25,7%, в Италия - 32,7%, във Франция – 20,5%, а в Испания – 15,7%. В същото време обаче продажбите от началото на годината все още са по-големи от тези за миналата година – 7,5 млн превозни средства, което със 500 000 повече.

Търсенето на електронни компоненти в автомобилния сектор е огромно, тъй като те са нужни за почти всички основни системи и агрегати. Компаниите обаче се конкурират с представители на други индустрии, които също се нуждаят от микрочипове. Това са производители на компютри, смартфони и друга потребителска електроника, които в по-голямата си част се правят в Азия.

„Ако този недостиг не бъде решен бързо, перспективите са доста лоши и през октомври също ще има сериозен спад. Очакваме тази ситуация да продължи и през по-голямата част от 2022 година, още повече че новите огнища на делта-варианта на Covid-19 засегнаха някои от най-важните държави, произвеждащи микрочипове“, обявиха от Британската асоциация на производителите (SMMT).

През септември единствено групата Hyundai-Kia отчита ръст на продажбите, а за деветте месеца на година на плюс са лидерите Volkswagen (8,1%) и Stellantis (8,3%), а също така BMW-Mini (10,9%), Toyota (19,8%) и Volvo (7,4%). Въпреки добрите резултати на Dacia, групата Renault отчете по-ниски продажби от началото на годината (-6,5%), както и Daimler (-5,6%), Ford (-11,2%) и Nissan (-12,4%).

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    не е истина какви брутални конспирации ви тресат, залагате си всичките пари и ставате милионери, ама някой друг път, само ще пишете дивотииии
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Това е началото ( преди 3 месеца )
    Това е само началото. Светът масова преминава към електромобили и само можете да си представите мащабите на бедствието с продажбите при липса на батерии, за които материалите тежат около половин тон и струват десетки хиляди долари, при положение че в момента производството спира заради чипове, чиито материали тежат 10 грама, а чиповете струват центове. Автомобилните производители ще влязат в конглокенция с комуналните дружества за произведените батерии, предвид цените на тока.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Поръчка? ( преди 3 месеца )
    Това рекламна статия ли беше? А къде е Тесла в класациите? И тяхните продажби ли са намалели? Или успехите на Тесла са в противоречие с целите на рекламодателя при писане на статията?
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нисан пак са на дъното . Изненада , едва ли . По скоро закономерност.