IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският пазар се срина и се върна на нивата от 1995 година

Заради недостига на електронни компоненти тази тенденция ще се запази

През септември 2021 година в Европа са продадени 718 598 нови автомобила, което е спад с 23,1% на годишна база. Така пазарът на Стария континент се връща на нивото си от същия месец на 1995 година.


продажби


Продажбите са по-ниски от септември 2020 година, когато производителите успяха да се възстановяват от ограниченията, наложени заради пандемията. А причината за спада е „липсата на превозни средства, причинена от недостига на полупроводници“, се казва в изявлението на Европейската асоциация на производителите (ACEA).

Основните пазари на континента отчитат двуцифрени спадове, като в Германия той е 25,7%, в Италия - 32,7%, във Франция – 20,5%, а в Испания – 15,7%. В същото време обаче продажбите от началото на годината все още са по-големи от тези за миналата година – 7,5 млн превозни средства, което със 500 000 повече.

Търсенето на електронни компоненти в автомобилния сектор е огромно, тъй като те са нужни за почти всички основни системи и агрегати. Компаниите обаче се конкурират с представители на други индустрии, които също се нуждаят от микрочипове. Това са производители на компютри, смартфони и друга потребителска електроника, които в по-голямата си част се правят в Азия.

„Ако този недостиг не бъде решен бързо, перспективите са доста лоши и през октомври също ще има сериозен спад. Очакваме тази ситуация да продължи и през по-голямата част от 2022 година, още повече че новите огнища на делта-варианта на Covid-19 засегнаха някои от най-важните държави, произвеждащи микрочипове“, обявиха от Британската асоциация на производителите (SMMT).

През септември единствено групата Hyundai-Kia отчита ръст на продажбите, а за деветте месеца на година на плюс са лидерите Volkswagen (8,1%) и Stellantis (8,3%), а също така BMW-Mini (10,9%), Toyota (19,8%) и Volvo (7,4%). Въпреки добрите резултати на Dacia, групата Renault отчете по-ниски продажби от началото на годината (-6,5%), както и Daimler (-5,6%), Ford (-11,2%) и Nissan (-12,4%).

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много добре, близо 200 000 души ще си дадат сметка, че колата може да се кара още година-две и нищо да не им стане.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-икономично за нас и за природата е да караме параходи, така че по-добре да се съсредоточат усилията на инженерите в това да разработят масов двигател на вода.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Рено фен ( преди 2 години )
    А бе немците са пътници другото е бла бла
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е проблема само в липсата на части. Скоро автомобилните компании ще открият че и новите цени не са по вкуса на клиентите. И тогава китайците ще излязат на сцената. Така де, защо да харчиш пари за ФВ сглобен с китайски части, като за 1/3 по-малко можеш да имаш оригинала. "Чистия" дизел им изяде главата на германците, само че още отказват да повярват.
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Абсолютно! Сега има пазар за класически автомобили с карбуратори без електроника. Ако им сложат фабрична газова и най съвременните катализатори без проблем ще покриват дори евро 6. Спокойно могат да произведат достъпни коли на цена под 15 хил. евро.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На мен само това не ми ясно: след като ел.мобилът има живот от около 10г., а масовият българин кара кола над 10г., какъв ел.мобил ще кара масовият българин след 10г.?
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да почват да сглобяват карбуратори
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    какво точно означава "мащабите на бедствието"?
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    А ти заложили ги срещу електромобилите или Тесла? Нито ще си първия нито последния. Доста инвеститори изгоряха с милиарди залагайки срещу Тесла. Според тях още преди три-четири години Тесла трябваше да е фалирала по всички правила, но вместо да фалира, Тесла в момента струва повече от десетте следващи автомобилни компании взети заедно, включително най-богатите доскоро Volkswagen и Toyota. Залагай всичкото си имущество, че Тесла Ще фалира и сигурно ще станеш милиардер. А дано ама надали.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    не е истина какви брутални конспирации ви тресат, залагате си всичките пари и ставате милионери, ама някой друг път, само ще пишете дивотииии