IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Основател на Tesla предупреди за голям проблем при електромобилите

Джей Би Стробъл е категоричен, че повечето производители не знаят какво да правят

Един от основателите на Tesla – Джей Би Стробъл, който е бивш директор по технологиите на компанията, се изказа доста скептично относно прехода към електромобили. Според него, големите автомобилни производители не са наясно какво трябва да направят, за за да преминат към успешно производство на електрически превозни средства.


Джей Би Стробъл


„Повечето производители декларираха пълния си ангажимент към електрическите автомобили, без изобщо да оценяват последиците от тази промяна. Те не са наясно какво да правят с веригата за доставки, например и затова смятам, че изявленията им изобщо не са реалистични“, коментира Стробъл, цитиран от сайта Teslarati.

Той допълни, друга голяма грешка на тези компании е посочването на конкретни срокове, в които те ще се откажат от производство на стандартни автомобили и ще се насочат изцяло към електрически превозни средства. Според Стробъл, случващото се в момента в автомобилната индустрия показва, че тези производители не са си направи сметките.


Джей Би Стробъл


„Какво означава подобно изявления за цялата верига чак до мините, в които се добиват основните материали за производство на автомобили? Това повече ми прилича като на рано резервиран полет. Всички си запазват места и казват: „Това е страхотно, ще отидем на чудесно място“. Хубаво, но проблемът е, че няма самолети, които да ги закарат там. Първо трябва да бъдат построени именно самолетите, както и да измислим и как да съберем в тях всички, които искат да отидат на това място“, каза още един от основателите на Tesla.

Стробъл изрази и учудването си, че на производителите им е отнело толкова много време, за да поемат в тази посока. Той припомни, че през 2012 година Tesla е доказала с Model S, че електромобилът може да бъде отлично решение, но тогава големите компании са били скептично настроени.



„Когато показахме Model S, всички в компанията си мислехме, че хората ще повярват и ще си кажат, че това е бъдещето. Очаквахме, че всички автомобилни производители ще ни копират незабавно и затова ще трябва да работим много бързо, за да можем да изпреварим останалите. Това обаче не случи, като срещу нас се изправиха много критици и промените на пазара така и не станаха факт“, каза още Стробъл.

0 от 500
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мъск извива ръцете на Еберхард поради обстоятелството, че познава правилата и законите, които действат във финансовия свят и има съответните контакти. Важно е обстоятелството, че основателите по устав имат определени привилегии, не говорим само за тщестлавие, чест и гордост. Компанията остро се е нуждаела от финансиране.Боряна е работила за Тесла като HR. От думите и в едно голямо интервю косвено можеше да се съди, че Мъск е създал нетърпима атмосфера и сем. Стробъл решават да се махнат.
  • #31
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    специално за празнодумеца - китай,германия, англия и холандия ще последват примера на норвегия много скоро, а дали и кога ще се спре производството на ДВГ коли зависи от много фактори, най-вече от себестойността, цена и печалбата им
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Заради истината!Основател на Тесла е Мартин Еберхард - визионер, гениален иноватор и талантлив инженер, който заедно със съдружника си Марк Тарпенинг основават компанията 2003. Години по-късно в резултат на пакет договорености в рамките на едно IPO (процедура по набиране на финансов ресурс чрез увеличаване на уставния капитал на компанията) се включват Мъск, Райт, Стробъл. Едно от условията на сделката е да бъдат вписани в устава на Тесла като основатели. Това е извършено, но те не са основатели
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    не е истина колко сте зле, всички водородни системи сега приличат повече на електрички, но трябва да четете малко, а конспирациите, които ви тресат са в стила на керев и съмненията му дали гравитацията е конспирация, толкова сте зле, че чак не сте за подигравки
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    Аз сам оценявам , че съм много НЕумен! Ама като живея с нашите в панелката , а съм вече на 47 години .. ...
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По-долу има някакъв празноглавец, който си мисли, че Тойотка ще преобразува 30-годишната му ръждясала Тойотка на водород. Това е ново дъно за необразования българин.
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Добре им го каза, колега. Те си мислят, че слагат минуси на теб, но реално оценяват достойно собствената си простотия.
  • #25
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Обективно ( преди 3 месеца )
    както казах, зелените талибани са се газирали от истината, която не им е удобна. Някакъв даже обяснява, че от 2025 ще спре производството на ДВГ. Човек, ти осъзнаваш ли мащаба на това което изричаш? Нима, всичките тия акцизи и други надценки не са вкарани точно то това "зелено" лоби, на което се възхищавате? Има толкова много вода да изтече, преди електричките да станат напълно заместима алтернатива на ДВГ. В момента се разработват много по устойчиви технологии, отколкото батериите....
  • #24
    2 rate up comment 8 rate down comment
    случаен минувач ( преди 3 месеца )
    ДВГ на водород. Това е доброто решение.
  • #23
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До бла бла ( преди 3 месеца )
    Водородните автомобили винаги са минавали два пъти повече километри и са се зареждали осем пъти по-бързо от електромобилите, но както виждаш Toyota за последните 10 години е продала по-малко водородни автомобили отколкото Тесла продава за седмица. За клиентите е по-важно колко струва автомобила и след това колко му струва изминаването на километър с него. По тези показатели водородните автомобили нямат шанс. Въпрос на физични закони, а не само икономика.