IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нов рекорд за зареждане – 500 км за 5 минути

Технологията е разработена в Хонконг и е готова за серийно производство

Преди няколко дни компанията Piëch Automotive представи серийна версия на автомобила Piëch GT. Това е наистина много красиво купе, но по-интересни са технологиите, които използва.


батерии Densten


При премиерата на автомобила беше обявено, че той разполага с акумулаторен блок с капацитет 75 кВт/ч, който е разработен от хонконгоския производител на акумулатори Dеsten. Твърдеше се, е времето за зареждане от 0 до 80% ще отнема 8 минути, но сега става ясно, че батерията ще се пълни за 4 минути и 40 секунди, като това ще осигури пробег от 500 км.

Това е постигнато благодарение на новия тип батерии на Desten и системата за зареждане с мощност 90 кВт. В основата на технологията да нови материали и специално подреждане на акумулаторните клетки. Батерията е проектирана за 3000 цикъла на зареждане-разреждане, което означава ресурс от 1,5 млн км.

От Desten твърдят, че при зареждане новият акумулатор не се нагрява до повече от 15 градуса по Целзий над температурата на обкръжаващата среда, като това е потвърдено от независими експерти. Създателите на батериите допълват, че те се състоят от елементи, които не се нуждаят от течно охлаждане. Затова и те са по-плътно разположени, което прави акумулатора по-компактен на размери.

Компанията обяви още, че започва да поставя своите зарядни станции на пътища и паркинги, а освен това ще ги предлага на всички желаещи. Първи новата технология ще получат жителите на Индонезия.

Снимки: Desten

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    електромедиа стана тук няма да си говорим за турбини плоски колянови валове за компресия и масла и антифризи ами колко плътна батерията на тесла
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    погледнах сайта на ДЕСТЕН, най-плътните им батерии щяли да бъат 1600 Wh/kg, най-вероятно сулфатна химия
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    странна работа, но да кажем, че не е бъзик
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пояснение 2 ( преди 3 месеца )
    В Яху статията бе посочен и големият недостатък на батерията им - ниската енергийна плътност. Щяла да е около 160 Wh/kg. На Тесла най-плътните батерии са около 380.
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Пояснение ( преди 3 месеца )
    Намерих същата статия в Yahoo News. Това време се постига в комбинация от специална химия на батерията + 900 Кв зарядно тяхно производство. Първата такава ще открият в Индонезия. Щяло да има батерия, която ще се зарежда по-бавно и доколкото мрежата позволява. После ще отдава енергията за кратко време, иначе мрежата няма да издържи на напрежението
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    да кажем, че е 900 киловата, но каква е химията на батериите?
  • #4
    27 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За да заредиш 75 киловатчаса за 5 минути ти трябват 900 киловата ток. Което е доста. Но ако всичко останало като характеристики е вярно значи си имаме малка революция при батериите. Лошото е че нищо не се казва за цената...
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    какво захранване се подава? повече от 350 киловата? пак нищо не се разбира
  • #2
    21 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пореден пирон в ковчега на ДВГпитеците !
  • #1
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Сметко ( преди 3 месеца )
    Нещо е грешно в статията. 90 kW за 5 минути = 7.5 kWh заряд. Със 7.5 kWh може да изминете 500 км само с нещо като тротинетка.