IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Dacia Duster: силата на дреболиите

С този фейслифт румънският бестселър запазва всичките си козове, но добавя и малко повече удобства

Всеки опитен готвач ще ви каже, че когато една рецепта работи, не променяш прекалено много в нея. Същото, естествено, важи и за автомобилите. Ето ви я новата Dacia Duster - най-важният и най-доходният модел на румънската марка на Renault. Но ако започнете да се чудите какво точно е новото в нея, нe бихме ви упрекнали.
  
  
 
   
     
Погледнат отдалеч, фейслифтът на второто поколение изглежда досущ като досегашния модел. Трябва добре да се вгледате, за да забележите промените: нови светлини с характерния Y-образен профил, нова шарка на предната решетка, променена броня. Вече за много напреднали са измененията в калниците и задния спойлер - привидно дребни неща, които обаче смъкват скъпоценни грамове от парниковите емисии и помагат да се покрие новият екостандарт.
 
 
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
      
Доста по-съществени са промените под капака и отвътре. Цялата гама двигатели е преработена заради споменатия екостандарт. Няма го вече добрия стар атмосферен бензин с обем 1.6 литра. Но вместо това получавате 1.3 турбо, разработен от Mercedes в партньорство с Renault-Nissan.

 

Dacia Duster TCe 150

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

 

Освен 150-те коня мощност той носи и другата приятна новост: в гамата на Duster отново се връщат автоматичните скорости. В комбинация с този двигател можете да си вземете шестстепенен автоматик с два съединителя. Вярно, че цената за това е почти 40 000 лева, но при автомобилната хиперинфлация напоследък това може даже да мине за изгодно.
 
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
  
   
Иначе надолу в гамата има дизел със 115 коня, има и трицилиндров бензин с 90 коня. За България обаче особено любопитна е новата двугоривна версия - отново трицилиндров мотор, но съчетан с газова уредба. В този вид и с предно предаване колата струва около 32 000 лева, и дава 100 конски сили мощност. Газовата бутилка заема мястото на резервната гума и е с увеличен до почти 50 литра обем. С нея и с бензиновия резервоар Duster има автономен пробег с едно зареждане от цели 1235 километра - точно колкото от София до Прага.
  
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
С газовата бутилка, удобно разположена на мястото за резервната гума, двугоривният Duster може да стигне от София до Прага с едно зареждане
   
      
Duster запазва като опция и системата 4х4, разбира се, като тя вече се комбинира не само с дизела, но и с по-мощния бензинов мотор. От Dacia скромно твърдят, че това е "най-добрата офроуд машина сред неспециалистите". В потвърждение на това са подготвили доста впечатляващ офроуд полигон, където новият Duster се справя без проблеми.
     
     
Dacia Duster 2021 тест драйв
  
   
Просветът е 214 милиметра, ъгълът на атака отпред и отзад е съответно 30 и 33 градуса. Карането по тежък терен се улеснява много от страничните камери и от уреда за измерване на накланянето. Ние постигнахме 30 градуса страничен наклон, без това да смути инструктора на дясната седалка.
 
 
Dacia Duster 2021 тест драйв
    
      
Най-значими за клиентите вероятно ще са промените в интериора. Duster е забележимо по-комфортен - с нови материали за седалките и тапицерията, с истински подлакътник за шофьора (вместо досегашната допълнително добавена тапицирана летвичка). Заради оплаквания от потребители управлението на круиз контрола вече е върху волана, макар че той си остава обикновен, неадаптивен.
 
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
     
Отпред вече има два USB порта, с опция за два и отзад. Освен това предните най-после са смъкнати долу, а не са горе до екрана на мултимедията, така че повече не се налага да обесвате телефона си, за да го заредите.

Самата мултимедия е влязла със скок в ХХI век. Тя вече ползва 8-инчов екран в две нива. По-скъпото добавя навигация, макар че не сме сигурни дали ви е нужна при лекотата, с която колата се свързва със смартфон. Освен това Dacia предлага доста допълнителни аксесоари - странични стъпенки, багажник за велосипеди и така нататък.
 
  
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
      
В пътното поведение няма кой знае какви изменения, като изключим волана. Той е станал с една идея по-прецизен, а при скорости над 70 километра в час леко се втвърдява за повече сигурност.
   
    
Dacia Duster 2021 тест драйв
    
    
Мястото и на задните седалки е достатъчно. Багажникът побира 478 литра във варианта с предно предаване и 467, ако си вземете кола с 4x4.
    
    
Dacia Duster 2021 тест драйв
   
     
С две думи, в Dacia са запазили рецептата на най-популярното си ястие, и само са добавили малко повече подправки. Duster не е загубил главния си коз: да е проходим SUV на цената на малка градска кола. И разчита благодарение на това съвсем скоро да прехвърли границата от два милиона продажби. Съдейки по факта, че бе най-продаваният кросоувър в Европа през август, вероятно няма да му е трудно.


Още снимки от теста на новата Dacia Duster вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #8
    17 rate up comment 2 rate down comment
    както е тръгнало ... ( преди 2 години )
    скоро дачия ще купи рено!
  • #7
    13 rate up comment 7 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Да те на инженерите и техниците у Субару не им е ясня хибриднята технология ходи да им я обЯсниш
  • #6
    30 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз не съм фен на мамалигата, но с удоволствие ще ти обясня колко е зле конкретно XV - бутафорна пародия на кола, с бутафорна пародия на "хибридна" система, която с триста зора и с кански шум е способна да изпревари каруца. По времето на първия Форестър Субару правеха читави машини. Сега от алчност са стигнали дъното
  • #5
    10 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко трудно ще купят Ниссан при положение че последният продава колкото цялата фв груп взета заедно
  • #4
    23 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Естествено че Субару е много по зле от Дачия. Субару е евтина марка с ниско качество. А Дачия е престижен румънски автомобил пригоден за нашите условия.
  • #3
    15 rate up comment 31 rate down comment
    Иван ( преди 2 години )
    Преди две седмици си купих Субару XV хибрид, на 2 месеца и 3 000 км, демонстрационен автомобил, от представителство в Австрия - за 23 000 Евро! Кожен салон, автомат, постоянно 4х4, страхотна система за сигурност с активен спирачен асистент, активен кроизконтрол, лед фарове, реален среден разход 5,5/100км. Да обяснявам ли колко пъти повече кола е от тая дачия за същите пари, с много по-малко екстри!!! Айде феновете на мамалигата да почват да плюят и да ми обясняват колко зле е Субару!!
  • #2
    22 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Безспорно най добрия автомобил който се произвежда в момента. Особено с фабричната газова уредба направо избиват рибата! Възможно е скоро Дачия да купи Рено и Нисан.
  • #1
    42 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Нека злобните коментари на собственицоте на автокъщи да започнат сега.