IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Porsche продаде повече Taycan, отколкото 911 и Panamera

Електрическият модел изостава единствено от двата кросоувъра на марката

Кросоувърите Cayenne и Macan продължават да са двата най-успешни модела на Porsche на пазара, но на трета позиция вече се нарежда електрическият Taycan. От компанията съобщиха, че през тази година са продали 28 640 бройки от този модел, като той изпреварва дори легендарното 911 във всички му модификации.


Porsche Taycan


Статистиката на продажбите показва, че 27 972 екземпляра от 911 са доставени на клиентите от началото на годината. На четвърта позиция се нарежда Panamera с 20 275 продажби, а след това идват 718 Cayman и Boxster, чийто общ резултат е 15 916 единици. Лидер сред моделите на Porsche си остава Cayenne с 62 461 продажби, следван от Macan с 81 944 бройки.

Като цяло марката отчита 13% повече общи продажби, като ръстът е на всички основни пазари „Много голямото търсене на нашите спортни автомобили продължава и през третото тримесечие, което ни прави особено горди и щастливи“, коментира Детлев фон Платен - член на УС на Porsche, който отговаря за продажбите и маркетинга в компанията.


Porsche Taycan


Най-големият си ръст марката отчита на пазара в САЩ – с 30% спрямо същия период на миналата година. В Северна и Южна Америка общото увеличение е 29%, докато в Китай той е по-скромен – само 11%.

„Листата с поръчки е пълна до края на година, което ни изпълва с ентусиазъм. Ситуацията с коронавируса обаче остава динамични и това ни изправя пред сериозни предизвикателства. Засега се справяме, тъй като успяваме да реагираме много бързо и гъвкаво на всички промени“, каза още Фон Платен.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Никакъв живот нямат тия ел бракми. Батерията губи по 10% капацитет на година дори и само да стои без да се ползва защото в нея текат химически процеси. На 5 петата година колата вече не става за нищо освен да ходиш с нея до магазина и обратно. С пробег под 100км. какво ще правиш? Ами зимата в студеното като пуснеш парното нали ще намалее още повече?
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Продължение ( преди 3 месеца )
    Електромобилите ще служат и като огромни power bank, които да съхраняват излишната евтина възобновяема енергия, когато пече слънце и *** вятър, за да може да се използва на по-късен етап, вместо за тази цел да се палят въглищни и газови централи, които произвеждат адски скъп ток. Електромобилите ще са неразривна част от енергийната система, като освен да приемат също така и ще връщат енергия в мрежата, защото имат живот милиони километри, а никой нормален човек не минава толкова.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Един ( преди 3 месеца )
    И какво ги брига тези дето ще се изръсят много пари за нова кола ( бензин, дизел , електричка , все тая ) , че някой гольо можел да си купи кошник за 500 лв ? Модата се диктува не от вторичния пазар , щото повечето производители нямат никаква печалба от него!
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    За едно си прав. Електромобили по 500 лв няма да има, защото само батерията втора употреба ще струва повече, а тя ще се ползва като батерия за съхранение на енергия поне още десетина години след като бъде свалена от електромобила. Само че очакванията са ти, че електромобил е равно на автомобил, точно както преди 20 години когато кажеш телефон ставаше въпрос за едно устройство с шайба, което служи за телефонни разговори. Сега телефон означава съвсем друго.
  • #12
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма как нещо да стане масово когато има висока цена, ниска практичност и кратък живот. Без стабилен вторичен пазар нищо не може да стане! Колите с ДВГ имат среден живот 20-25 години като възрастта не влияе на пробега. Над 60% от колите са закупени втора ръка а средната възраст е 12г. за САЩ и достига над 20г. в някой части на света. Човек може да си купи технически изправна кола в движение дори за 500лв.Това никога няма да стане с ел. колите! Съответно никога няма да станат масови.
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това което искам да кажа с историята на автомобила е че ние сме много далеч от това електрическите коли да станат масови и да изместят ДВГ. Не само че сме далеч но и все повече се отдалечаваме! Електрическите автомобили стават все по скъпи, цената на токът и тя расте. Какъв процент от населението може да си купи електрическа кола с 4 месечни заплати? Освен това колко е експлоатационния живот на електрическите коли и какъв е вторичния пазар за тях след като на десетата година батерията е заминала
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В края на 19 век и началото на 20 век по улиците в САЩ е имало повече електрически коли от колкото бензинови. 1908г. на пазара излиза бензиновия Форд Модел Т на първоначална цена от 825 долара. Постепенно цената на Модел Т намалява и достига до 350 долара с което приключва ерата на електрическите коли. През 1914г. един обикновен работник на поточна линия е можел да си закупи чисто нов Форд само с 4 месечни заплати. Хората забравят за електрическите коли и започва прогреса на бурния 20 век.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Сбъркани са ти очакванията. Електромобилите са много по-практични от което е да е porsche, но предлагат по-добра динамика. При това почти никога не трябва да ходиш на бензиностанция при ежедневни пътувания, а зареждането става директно в гаража. Не ти трябва и редовно ходене по сервизи за скъпа поддръжка. За цените на тока да не говорим - възобновяемата енергия вече е най-евтината, но заради непостоянния и характер трябват батерии, а те идват в комплект с всеки електромобил.
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хората са любопитни. Новото ги привлича. После ще им мине мерака, ще видят че не са практични тия коли и ще се върнат на бензин и дизел. Още повече че след 10 години заради глобалната "зелена сделка" токът ще по скъп от бензина.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Шминтирит ( преди 3 месеца )
    Ами така е минтири тинтири. Едно време хората си купуваха спортни автомобили, защото ускоряват бързо. Максималната им скорост беше без значение, защото така или иначе е неизползваема в реалността. Сега някакви 7-местни 2,5т седани ускоряват от място и доускоряват по-бързо от което и да е бензиново porsche и струват по-малко, като можеш да ги ползваш и за семеен автомобил с който да идеш на море с багажа и 5-членно семейство. Тоест спортните автомобили стават безсмислени! Кой кара на писта?