IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.
  
  
трафик, Париж
Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?


Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък.
Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.
   
    
11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):


 
     
* Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

0 от 500
  • #54
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абе то и пънка и рока щяха да умират, но......
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    A
  • #52
    4 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Страхотни новини: Tesla Plaid Channel наближава 1400 заснети драг старта. Когато сегашен дръгел развие 260 км/ч 1400 пъти, без да му изтекат чорбите и карантията отдолу, значи буталата имат бъдеще. Но като гледам как НИКОЙ не пише коментари с шайбов телефон, значи нямат
  • #51
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еб съм ги в задължителните дрегери. В нашият град не останаха живи хора па те тръгнали да се занимават с нас дето се ваксинираме с 700 грамови натурални напитки. Ще ги духаме тея дрегери с *** когато ни вдигнат заплатите и си купим юнашки модерни кабриолети пък нека патрулката дойде на проверка и нека с хиликоптер си я прибират обратно като се разбие из дупките на град Хуйно
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 49 ( преди 3 месеца )
    Сега, като си избълва дълбоките мисли, защо не прочетеш статията да видиш, че не е за или против електрическите автомобили :D
  • #49
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    залагате си всичките пари и да видим, щото само дрънкате глупости, щели да забранят електричките???? леле
  • #48
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Въпрос на време е да за забранят електрическите коли. Сега просто вкарват мишлетата в капана. Да се откажат от свободата на евтините и практични коли с ДВГ. После ще вдигнат данъците, ще сложат квоти и вдигнат цената на ел енергията и ще карате електрически коли...... ама някой друг път!
  • #47
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Да завърша ( преди 3 месеца )
    Та въпроса с електромобилите е както да купиш инверторен климатик за 1500 лв, който харчи един киловат електрическа енергия и отделя 4 киловата топлинна енергия, вместо вентилаторна печка за 20 лв, която харчи 2 киловата електрическа енергия и отделя 2 kW топлинна. Преди доста години 90% от хората ми обясняваха, че съм ненормален и за разликата в парите ще си купя ток за няколко години, но отдавна не съм чувал тази глупост. Сега като чета мненията тук и ме връщате в онези години. Ще ви мине!
  • #46
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Мосю сиклист ( преди 3 месеца )
    А колело без батерия ще може ли да караме? Или там ще ни праснат някой данък...
  • #45
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 40 ( преди 3 месеца )
    Тесла никога не е била евтина марка и не е целяла да бъде. Произвеждат премиум автомобили (колко са премиум е отделен въпрос, но поне цените им са премиум) Та тази "луксозна" марка смята да предлага електромобили по 25 хиляди долара след две години, които да могат да се зареждат поне пет хиляди пъти пълно зареждане или 10 000 пъти по 50% . Нека да сме песимисти и да оставям само един милион километра живот. Колко бензинови автомобила ще трябва да смениш за 1 милион км и колко ще струват?