IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel Rekord D - eдна легенда на половин век

Популярният модел ще празнува 50-годишния си юбилей през януари

Един от легендарните модели на Opel - Rekord D, ще отпразнува своя 50-и рожден ден през януари 2022 г., като от германската компания решиха да му отдадат нужната почит по-рано.


Opel Kadett


Всъщност производството на този автомобил стартира още през декември 1971 година. Той се изправя срещу огромно предизвикателство, тъй като неговият предшественик - Record C, е продаден в тираж от 1,2 млн бройки, което е 1/8 от всички коли, които Opel е произвел в 70-годишната си история.

Изненадващо за мнозина новият модел поема различна посока от предшественика си, чиято форма наподобява на бутилка „Coca Cola“ и е повлияна от дизайна на автомобилите от Северна Америка. При Record D се залага на европейски черти с изчистени линии, гладки повърхности и големите прозорци с ясно изразена ниска подпрозоречна линия.


Opel Kadett


Подобно на своя предшественик, новият модел от Рюселсхайм се предлага в три варианта на каросерията - класически седан с две или четири врати, спортно купе и версията Комби - с три или пет врати. В добрата традиция на легендарния „фургон за експресни доставки“ от 50-е и 60-е години на миналия век, Opel предлага и вариант за търговска употреба като комби с три врати без странични стъкла отзад. Подсилванията отстрани и на покрива, както и определени зони на смачкване осигуряват отлична защита в случай на злополука.

Opel Rekord D (известен още като Rekord II, за да се избегне асоциирането на буквата „D“ за дизел) вдига летвата по отношение на безопасността. Усилените страни и покрива предлагат защита в случай на странични удари и преобръщане, както и зоните на смачкване в предната част на автомобила, които предпазват пътниците в случай на челни сблъсъци.


Opel Kadett


Бензиновите двигатели на Rekord II са направени на базата на изпитаните във времето 4-цилиндрови агрегати със странично разположени разпределителни валове, от които са произведени 2 милиона екземпляра. Основен е 1,7-литровият мотор с 66 к.с., двигателят S доставя 83 к.с., а 1,9-литровият агрегат 97 к.с.

През септември 1972 г. Rekord D представя на пазара и първия сериен дизелов лек автомобил на Opel. Дебютът на дизеловият двигател с въртяща се камера с турбокомпресор с мощност 95 к.с. е през юни същата година в прототипа Opel GT Diesel. Благодарение и на своя аеродинамично оптимизиран корпус, той поставя 18 международни и два световни рекорда на тестовата писта на Opel в Дуденхофен. В Rekord D новият двигател с компресионно запалване прeдлага мощност от 60 к.с., консумира средно 8,7 литра дизелово гориво на 100 км и осигурява максимална скорост от 135 км/ч.


Opel Commodore


От март 1972 г. Commodore B разширява гамата, запълвайки празнината между Rekord и по-високо позиционираните модели Admiral и Diplomat. Commodore B споделя формата на каросерията си с Rekord, но е по-луксозно оборудван и се предлага само с 6-цилиндрови двигатели. Стандартния модел е с 2,5-литров мотор 115 к.с., като той е последван от Commodore S със 130 кс. и от GS, при който агрегатът 2,8-литров с двойни карбуратори и развива 142 к.с.

През септември същата година на сцената излиза Commodore GS/E (на снимката по-горе), при който 2,8-литровият двигател с електронно впръскване на горивото вече развива 160 к.с. Версията купе успява да достигне максимална скорост от 200 км/ч, а седанът с 4 врати - 195 км/ч. Този модел участва в рали-състезания, като с него легендата Валтер Рьол записва първото си рали "Монте Карло".


Opel Kadett


Двата модела - Commodore и Rekord, обаче отбелязват най-големите си победи далеч от пистите и състезанията. В началото на септември 1976 г. лимузината Rekord D слиза от производствената линия, след като е достигнала тираж от над милион бройки. За да отбележи постижението Opel представя лимитирано издание на специалния модел „Милионер“ със 2,0-литров S-двигател със 100 к.с.и тапицерия „Берлина“.

Снимки: Opel

0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Баро ( преди 1 месец )
    Тези същите другари за които говориш в момента членове на БСП ГЕРБ ДПС и всичките останали други ***
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 месец )
    Както и защо изтриха коментар 3 свързан с въртящата се камера!
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 1 месец )
    Не мога да разбера защо статия за Опел Рекорд D, е илюстрирана само с една снимка - първата. Останалите 2,3 са Кадет B и 4-Рекорд С. На последната са представени всички варианти на Кадет B и няма нито един Рекорд!
  • #4
    1 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ръждавелник
  • #3
    0 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 1 месец )
  • #2
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 месец )
    но този ден го знаеха само ДРУГАРИТЕ. Простолюдието, като мен / инж.ДВГ/ висяхме по оградата на търга във враждебна и ако имаш късмет, след някой и друг търг можеше да уцелиш ударената и изоставена от турците кола, вече добре ограбена от милиционери и служители на митниците. Следваше обикаляне и кандърми на шофьори от МГ , набавяне на части- естествено моргаджиййски, ремонти, тенекеджийство, бояджийство и най накрая- триумф, Изпробване на възстановената кола. Какви емоции бяха- нямам думи!
  • #1
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 месец )
    Opel Rekord D motor 19SH 97 PS-) колата която карах като бях млад!това беше ЧУДЕСА кола, с решетка на Commodore GS- фантазия! Тогава по нашите нещастни пътища не можеше да караш с повече от 100 км/ч а мотора на GM искаше и искаше.Колите, които задминавах бяха нещастни руски имитации на западни фирми- москвичи, жигулита, ЗАЗ- КИ, волги с еленчета и чат- пат някоя внесена от Европа с мито 200 %!!!! Да, тогава митата бяха такива. Имаше един ден в годината в който можеш да внесеш кола без мито,