IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Принц Чарлз кара своя Aston Martin DB6 на "вино и сирене"

Британският престолонаследник държи на екологията

Миналият месец принц Чарлз стартира свой телевизионен канал, свързан с климатичните промени по Amazon Prime. Британският аристократ е известен с възгледите си за по-екологичен свят, като наскоро заяви пред ВВС, че дори и любимият му Aston Martin DB6 Volante не би могъл да избяга от решимостта му да направи нещо за планетата ни.


Aston Martin DB6 Volante


Наследникът на британския трон, обаче, все още не се движи с конвертиран на електричество DB6 EV, каквито модели напоследък се правят в родината му. Вместо това, Чарлз шофира своя Volante, подарен му за 21-ия рожден ден от майка му - кралица Елизабет, през 1969 година, на биоетанолова смес Е85. 

Е85 е смес от 85 процента биоетанол и 15 процента безоловен бензин, като етаноловата част от сместа обикновено се доставя от ферментиращи растения като захарната тръстика. Но принц Чарлз заявява пред ВВС, че биоетанолът, който той използва идва от "излишък от английско бяло вино и суроватка, добивана от процеса по производство на сирене".


Принц Чарлз


Да се конвертира за работа на биогориво 4-литровият 6-цилиндров двигател на Aston Martin, създаден от полския инженер Тадек Марек, не е нещо просто. Не става просто с изсипване на дамаджана вино и няколко парчета сирене "Чедър" в резервоара, разбира се, а е нужна замяна на редица компоненти (уплътнения, горивопроводи и т.н.). И тъй като Е85 съдържа по-малко енергия от обикновения бензин, гориво-въздушната смес на автомобила трябва да се оптимизира.

Призивът на принц Чарлз е да се използват повече биогорива, тъй като са по-чисти и с доста по-малко вредни емисии от конвенционалните такива. И освен това се произвеждат от възобновяеми източници или, в случая на британския аристократ - от отпадъци.

Подобен тип горива добиха популярност в края на 90-те години и в началото на нашия век, като някои производители като Ford, GM, Saab, Volvo и дори Bentley разработваха технологията. Но според критиците, биогоривата всъщност могат да бъдат пагубни за планетата, тъй като производството им в голям мащаб може да предизвика обезлесяване.

0 от 500